SORU:
Evli bir insanın zina yapmasının dinimizdeki cezası taşlanarak ölüm, bunu biliyorum. Eğer bir erkek, karısının kendisini aldattığından yani zina yaptığından hiç şüphesiz bir şekilde eminse ne yapmalıdır?
Tarih: 28 Aralık 2009Karısının kendisini aldattığından emin olan koca ne yapmalıdır?
Tarih: 28 Aralık 2009 Okunma: 236661Evli bir insanın zina yapmasının dinimizdeki cezası taşlanarak ölüm, bunu biliyorum. Eğer bir erkek, karısının kendisini aldattığından yani zina yaptığından hiç şüphesiz bir şekilde eminse ne yapmalıdır?
Tarih: 28 Aralık 2009Öncelikle evli bir kadının veya evli bir erkeğin zinasının cezasının taşlanarak öldürülme yani recim olmadığını özellikle belirtmek isteriz. Kur’an ve sünnete göre evli veya bekâr olup olmadığına bakılmaksızın her kim zina ederse onun cezası yüz değnektir. Bu konu hakkında sitemizde bulunan Nesih ve Zina Cezası başlıklı araştırmayı okumalısınız. Yazıya şu linkten ulaşabilirsiniz:
www.suleymaniyevakfi.org/kuran-arastirmalari/nesih-ve-recim-cezasi.html
Sorunuzun ikinci bölümüne gelince:
Öncelikle kocanın bu konuda oldukça dikkatli olması gerekir. Zira kişinin kendi eşi hakkında zina iddiasında bulunması oldukça riskli bir iştir ve 4 şahitle ispatlanmadıkça koca iftiracılıkla suçlanır! Allah Teâlâ bu konuda şöyle buyurmaktadır:
“ Karılarına zina suçu atan ve kendileri dışında şahitleri olmayanlar… Böyle birinin şahitliği, kesinkes doğru söylediğine dair dört defa Allah’ı şahit tutması ile olur
Beşincisinde, eğer yalan söylüyorsa Allah’ın lanetine uğramayı diler.
Kadından o azabı (el- azâb) giderecek olan şu şekilde dört defa şahitlik etmesidir: Allah şahit, kocası kesinkes yalan söylüyor.
Beşincisinde, eğer doğru söylüyorsa Allah’ın gazabına uğramayı diler.” (Nûr, 24/6-9)
Zinanın tespiti halinde koca, olayı gizlemekle mahkemeye gitme arasında kalır. Mahkemede olayı ispatlasa karısı bundan dolayı hem itibarını kaybeder hem de 100 değnek yer.
Olayı yalnız koca görmüş olur da dört şahitle ispatlayamazsa o zaman liân yaparak evliliğe son verebilir. Liânda kadının kendini korumasına imkân verilir. Ama gerek liân ve gerekse suçun mahkemede şahitle ispatı hem kadın için hem de aile için yıpratıcı olur. Bu sebeple erkek davayı mahkemeye taşımak istemeyebilir. Hatta kimi zaman eşini boşaması bile uygun olmayabilir. Bu durumda kadının yanlış davranışını da kimseye söyleyemez. Çünkü söyler de dört şahitle ispatlayamazsa ya iftira cezası giyer, ya da liân yapmak zorunda kalır.
Etiketler: