Kur’an okurken euzu besmele çekmenin hükmü nedir?
Süleymaniye Vakfı > Görüntülü Fetvalar > Kur'an Tarih: 02 Nisan 2011  
Soru: Euzu besmele Kur'an okumaya başlarken uygulamamız gereken bir emir midir? İblis'ten de bizleri korur mu?
Cevap: 
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş
Kategorideki Diğer Fetvalar:
Sıra     Fetvaya ait soru Tarih    Okunma    
1 Ra'd suresinin 41. ayetinde mealen şöyle buyuruluyor: "Görmüyorlar mı ki, Biz yeryüzünü etrafından gitgide eksiltmekteyiz. Hüküm Allah'ındır, O'nun hükmünü takip edip bozacak yoktur. O, hesabı çabuk görür." Bu ayette belirtilen "yeryüzünün etrafından kısaltılması/eksiltilmesi ne manaya gelir? 2010.02.05 5489
2 Görsel Kur'an meali olur mu? Meallerde kıyamet tasvirleri gibi şeyler resimli gösterilebilir mi? 2010.10.22 3641
3 Hud Suresi 1. ayette ayetleri Allah Teala'nın açıkladığını öğreniyoruz. Nahl Suresi 44. ayette ise "li tübeyyine" kelimesi ile Peygamberimize de bir açıklama yetkisi mi veriliyor? 2011.02.14 5121
4 Kur'an'ın ayetlerinin tamamlanması kapsamında çalışmalarınızı ayetlerin iniş sırasına göre olan Kur'an-ı Kerim'den yapmanız daha doğru olmaz mı? 2011.05.13 7978
5 Bir ayette "Mallarınızı aklı ermezlere vermeyin." ifadesi geçiyor. Bunun kapsamına kimler giriyor? Bir iş yerini malı işlerin uzmanı olmayan birine vermek veya bir kocanın evin idaresini tasarruf yapamayan karısına bırakması bu ayetin kapsamına girer mi? 2012.02.24 2806
6 Âl-i İmran suresi 134. ayetinde geçen öfkelenmek ile ilgili olarak bir hoca, öfkelenmenin şeytandan olduğunu söyledi. Bu ayete göre bu sözü nasıl anlamalıyız? 2012.11.07 4496
7 Kur'an'ın Allah'ın kitabı olduğu nasıl kanıtlanabilir? 2013.04.12 5309
8 Haşr suresinin 22. ayetinde şöyle buyuruluyor: "O öyle bir Allah ki O'ndan başka ilah yok. O, gaybı da bilir, hazır olanı da. O, Rahmân ve Rahîmdir." Buradaki "gaybı da bilir, hazır olanı da" cümlesini nasıl anlamamız lazım? 2013.12.31 3882
9 Kur'an'ın "hatim" denilen kültürü ne zamandan beri vardır? Bu konuda herhangi bir ayet veya hadis var mıdır? 2014.06.06 5003
10 Allah Teala Kur'an-ı Kerim'i "bilen bir topluluk" için açıkladığını söylüyor. Ama Kur'an'ı her düzeydeki anlayacağını ve uygulayacağını söylüyoruz. Burada bir çelişki yok mu? 2015.01.27 1140
11 "Çoğaltma yarışı sizi oyaladı; kabirlere kadar gittiniz." Bu ayetteki "kabirlere kadar gittiniz" ifadesi "ölene kadar" anlamında mı, yoksa "kabirlerden medet ummaya, destur almaya kadar gittiniz" anlamında mı? 2015.06.17 2351
12 Allah Teala için "iyiliği sonsuz, ikramı bol" dediniz. İyiliği sonsuz olan Allah'ın ikramı da sonsuz olmaz mı? 2010.10.05 4465
13 "Rahimlerde olanı Allah bilir" (Lokman, 31/34) ayetini nasıl anlamamız gerekir? Günümüzde artık çocuğun cinsiyeti çok erken zamanlarda tespit edilebiliyor. 2010.03.06 6333
14 Maun Suresi'nde kınanan kişiler namazda yanılanlar mı? 2010.12.21 5823
15 Kur'an meallerindeki yanlışlıkları ayetler ışığında izah ediyorsunuz. Fakat bizler Arapça bilmiyoruz. Siz de hata yapabileceğinizi söylüyorsunuz. Kur'an meallerini okurken mealde hata bile olsa hüküm çıkarmak adına değil de yanlışa sapmamak için okusak "Allah bizi hidayete erdirir" diyemez miyiz? 2011.02.03 6199
16 Bir yerde Tîn Suresinin 4 ve 5. ayetlerinde geçen mealen "biz insanı en güzel (ahsen-i takvîm) biçimde yarattık. Sonra onu esfel-i sâfilîne çevirdik" ayetine "sonra onu dünyaya gönderdik" meali verilmiş. Esfel-i sâfilîn'den "dünyaya gönderdik" manası çıkarılabilir mi? 2011.05.17 5064
17 Hocam bulunduğumuz toplumda düşüncelerimizi açıkladığımızda insanlar çok farklı tepkiler gösteriyor. İnciniyoruz, kırılıyoruz, şüpheye bile düşüyoruz! Bütün bu yaşadıklarımız bizi çok kötü hissettiriyor hayata karşı. Bakara suresi 214. ayette geçen "Sizden öncekilerin başına gelen sizin de başınıza gelmedikçe cennete gireceğinizi mi sanıyorsunuz?" ibaresi, bizim bu durumumuza uygun düşüyor mu? Bu ayeti nasıl anlamamız gerekiyor? 2012.03.01 3641
18 Taha suresi 124. ayet hakkında bilgi verir misiniz? 2012.11.08 5056
19 Hadid suresi 22. ayeti kader açısından nasıl anlamamız gerekiyor? 2013.06.10 6112
20 Tevbe suresinin 34 ve 35. ayetleri sadece haham ve rahiplerle mi ilgili? Bu ayetlerden bizim almamız gereken ders nedir? 2014.01.20 3261
21 Bakara suresi 27, Ra'd 21 ve 25. ayetlerde "Allah'ın, birleştirilmesini emrettiği bağı koparanlar" diye bir ifade var. Meallarde yazılanları bir türlü anlayamadım. Allah'ın, birleştirilmesini emrettiği bağ nedir? 2014.06.23 2531
22 Kur'an'da geçen "alemler" sözünden ne anlamalıyız? 2015.01.26 1366
23 Muhsanât kelimesine Nisâ suresi 24. ayette "evli kadınlar" anlamı verilirken diğer ayetlerde "namuslu" anlamı verilmesinin sebebi nedir? 2015.09.09 780
24 Kıyâmet suresi 16-19. ayetleri mahşeri mi anlatıyor, yoksa muhatap Peygamberimiz mi? Bu ayetleri, Tâhâ suresi 114. ayetle birlikte düşünebilir miyiz? 2012.06.26 5739
25 Bakara Suresi 26. ayette küfre düşenler "bu örnekle Allah ne demek istedi derler" ifadesi var. Bu ayete göre "Allah ne demek istemiş" diye sormak günah mıdır? 2010.03.12 13970
26 Maide suresinin 101. ayeti, Kur'an'ın tek kaynak olduğunun delili olabilir mi? 2011.09.29 4972
27 Surelerin tasnifi, ayetlerin surelere yerleştirilmesi ve son olarak surelerin isimlendirilmesi vahiyle mi olmuştur? 2011.02.11 5299
28 Bir konuşmanızda "Allah Kur'an'da ayetlerini bizzat kendisi açıklıyor" demiştiniz. Oysa insanların çoğu Arapça bilmez. Açıklamaları Kur'an'dan anlamaları mümkün değil. Konuyu biraz açabilir misiniz? 2011.05.24 4207
29 Mü'min suresinin 11. ayetinde bahsedilen "iki ölüm ve iki dirilme"den anlatılmak isteneni izah edebilir misiniz? "Buradaki ikinci ölüm ve ikinci dirilme kabirdedir." diyenler var. Açıklık getirebilir misiniz? 2012.03.14 5560
30 Duhâ suresinin 3. ayetinin iniş sebebi nedir? Hangi olay üzerine inmiştir? 2012.11.14 5219
31 Kur'an'ı okuyorum, sonra düşünüyorum. Ve etrafımdakilere: "Bakın Allah böyle diyor; ama siz şöyle yapıyorsunuz, böyle yapmanız ayetlere göre yanlış" diyorum. Bana: "Kafana göre yorumluyorsun, kafana göre anlıyorsun" diyorlar. Ben fert olarak kendimi ve çevremi, kavradığım kadarıyla Kur'an'a arz etmeli değil miyim? 2013.07.05 5677
32 Hud suresinin 1. ayetinde Kur'an'ın sadece Allah tarafından açıklanacağı vurgulanıyor. Nahl suresinin 44. ayetinde ise Peygamberin de açıklama yetkisi olduğu anlaşılıyor gibi. Bu iki ayeti açıklar mısınız? 2014.01.29 3741
33 Ahkâf suresinin 15. ayetinde geçen 40 yaş neyi ifade ediyor? 2014.09.04 2836
34 İbrahim suresinin 3. ayetine "Allah yolundan alkoyarlar, onun eğrilmesini isterler" şeklinde meal veriliyor. Buradan Allah'ın dinini zorlaştırma, bugünün şartlarında yaşanılmaz gibi gösterme mi anlaşılmalı? 2015.02.03 984
35 Bir elçinin, aldığı mesajı teganni ile insanlara okuması alay konusu olmaz mı? Ayrıca hem Kur'an'ın hem de ezanın bu şekilde okunması dinin oyun ve eğlence şeklinde anlaşılmasına yol açmaz mı? 2015.09.10 948
36 Hucurât sûresinin 7 ve 8. ayetlerinde "Allah'ın resûlünün aranızda olduğunu bilin" buyuruluyor. Buradaki "resûl" ifadesini Kur'an olarak anlayabilir miyiz? 2016.03.10 354
37 Kıraat farklılıklarının sebebi nedir? Aynı ayet farklı kıraatlarla mı nazil olmuştur? 2010.03.15 5394
38 İmkânı olanlar için Kur'an'ın Arapçasını öğrenip Arapçasından okumak farz mıdır? Bu durumda "imkân" nasıl belirlenir? Mesela daha önce İngilizce veya Almanca öğrenmiş biri için Kur'an Arapçasını öğrenmek yükümlülük haline gelmiş midir, yoksa meallerle idare edilebilir mi? 2010.09.29 12243
39 Geleneksel nesih teorisinde nesh edilen ayetlerin sayısı hakkında çok fazla ihtilaf var. Bunun sebebi nedir? Bir de Ebu Müslim el-İsfahani, Kur'an'da neshi kabul etmiyor. Bu görüşe katılıyor musunuz? 2011.02.15 10686
40 Kıraat ile tilavet arasında fark var mıdır? Varsa nelerdir? 2011.06.04 4852
41 Annem geçen yıl 8-9 ay Kur'an kursuna gitti. Ben sandım ki Arapçasını öğrenip Kur'an meali yapacaklar. Ama öyle değilmiş, Arapça kelimeleri okumayı öğrenmişler! Şimdi her gün hiç anlamadığı şekilde Kur'an okuyor. Meal okumasını söylüyorum, onu sanki Kur'an'dan ayrı bir şeymiş gibi görüp "Bu Kur'an'ı iyice bir öğreneyim, ondan sonra." diyor. Ne öğrendiğini sorduğumda cevap veremeyip sinirleniyor. Kurs hocaları da bu konulardan hiç bahsetmediği gibi her görüştüğünde yeni yeni cüzler verip bu şekilde okumayı bırakmamasını söylüyorlar. Annem gibi birçok insan bu şekilde Kur'an'dan uzaklaştırılıyor. Şimdi annem eğer mealinden hiç Kur'an okumadan ölürse bunun günahını görür mü ya da vebali kimlere kalır? 2012.03.16 9259
42 Ra'd suresi 21. ayette geçen Allah'ın koparılmamasını istediği bağ nedir? 2012.11.26 4771
43 Kur'an-ı Kerim'de birçok yerde geçen "yeşâu" fiilini başında bulunan "men" kelimesine nispet ediyor ve "gerekli gayreti göstermek" anlamında olduğunu söylüyorsunuz. Ancak Şûrâ suresi 52. ayette "men neşâu" yani "Biz emrettiğimizi" şeklinde geçer. Böylece ayet: "Biz emrettiğimizi doğru yola iletiriz" anlamına gelir. Niçin "şâe" fiilini sürekli "men" kelimesine nispet ederek anlam veriyorsunuz? 2013.07.17 5679
44 Bazı âlimler, "Kur'an'ı ağlamak için okuyun, ağlayamıyorsanız da kendinizi zorlayın" diyor ve delil olarak da bir hadis-i şerife dayanıyorlar. Kur'an'ı böyle bir amaç için okumak tavsiye edilebilir mi? 2014.02.11 4014
45 Âl-i İmrân suresi 81. ayette geçen "kitap ve hikmet" ifadesindeki "ve" bağlacının Arapça'da "ev" yani: "kitap ya da hikmet", "kitap yani hikmet" olarak çevrilmesi gerektiğini, çünkü kitap ile hikmetin aynı şey olduğunu söyleyenler var. Bu konuyla alakalı bir açıklama yapar mısınız? 2014.09.11 2254
46 Enbiyâ suresi 44. ayette şöyle buyuruluyor: "Hala görmüyorlar mı ki biz yerküreye geliyor, onu uçlarından eksiltiliyoruz." Bu ayetten kutuplardaki erimenin Allah'ın iradesi ile ve melekler tarafından getirildiğini anlayabilir miyiz, yoksa ayette başka bir mana mı kast edilmiş? 2015.02.10 1013
47 Nesih konusunu anlatırken "bir taslağı düzeltmek, temize çekmek" benzetmesi yapıyorsunuz. Bir taslakta düzeltilmesi gereken yanlışlar vardır; fakat Allah'ın önceki kitaplarda yanlış yapmış olması mümkün değildir! Peki, Allah niçin güncelleme gerektiren kitaplar göndermiştir? 2015.09.22 723
48 Nur Suresinin 61. ayetinde yemek yenilecek evler sayılıyor. Ayetin başındaki "kör" ve "hastayı" anlıyoruz. Fakat "topal" niçin zikredilmiş, anlayamadık? Bir açıklık getirir misiniz? 2010.10.07 6121
49 Kur'an'ın bir zâhirî, bir de bâtınî manası var mıdır? 2013.11.18 3751
50 Ahzab Suresinin 6. ayetinde geçen "peygamber, mü'minlere kendi canında daha önce gelir" cümlesini nasıl anlamamız gerekir? 2010.10.01 4084
51 Birçok ayette geçen "ashabü'l-yemin" ve "ashabü'ş-şimal"dan kasıt nedir? 2011.03.04 4290
52 Fatiha suresi kaç ayettir? Besmele bu surede ayet olarak sayılıyor, diğer surelerde sayılmıyor, izah eder misiniz? 2011.06.07 10046
53 Âl-i İmrân suresinin 103. ayetinde Allah şöyle buyuruyor: "Allah'ın ipine sarılın, birbirinizden ayrılmayın." Bu ayette geçen "Allah'ın ipi" Kur'an-ı Kerim midir? Bazı internet sitelerinde bunun "cemaat" olduğu ifade ediliyor? Bir açıklama yapar mısınız? 2012.03.22 4564
54 Tekvîr suresinin 29. ayetinin meali "Alemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz" şeklinde... Böyle bir meal doğru olur mu? 2012.11.28 6877
55 Müteşabih konusu anlatılırken bunlara "anlamı bilinmeyen, anlaşılmayan ayetler" denildiği söylendi. Ve örnek olarak da hurûf-u mukattaalar verilmiş. Peki, bizim hurûf-u mukattaaları nasıl anlamamız lazım? Bunlar anlamı bilinen ayetlerden mi? 2013.09.30 3940
56 Bakara suresi 106. ayette "Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya unutturursak onun yerine ya daha hayırlısını ya da onun benzerini getiririz." buyuruluyor. Ayette geçen "unutturulan ayetler" ifadesini nasıl anlamamız lazım? 2014.02.03 4545
57 Meşhur hocalardan biri "Sizin dininiz size, benim dinim bana" ayetinin artık geçerli olmadığını (!) söylüyor. Ayetlerin hükmü zamana göre geçerliliğini yitirir mi? 2014.09.12 3821
58 Nûr suresinin 33. ayetine ağız birliği etmişcesine aynı anlamı veriyorlar. Bu konuda bir açıklama yapar mısınız? 2015.02.17 1801
59 Kur'an'ı tarihsel bir kitap olarak görmenin ne zararı var? 2015.11.17 406
60 Maide Suresi 109. ayet, bizim durumlarımızın resullere bildirilmediğinin kesin delili midir? Yani Peygamberimiz şu anda bizim bütün amellerimizi görüyor mu? 2011.01.28 8613
61 Asr Suresi'ndeki "insan gerçekten zarar içindedir" ayetindeki "insan" kimdir? Buradaki "zarar"dan maksat nedir? 2010.05.15 5120
62 2010.10.26 12537
63 Bakara Suresinin 184. ve 185. ayetlerinde Allah "kim hasta ya da yolcu olursa tutamadığı günler sayısınca başka günlerde tutar" buyuruyor. Peş peşe iki ayette aynı cümleler var. Cenab-ı Hak gereksiz konuşmayacağına göre bunun sebebi nedir? 2011.02.25 7134
64 Kur'an-ı Kerim'in genelde mevlüt gibi yerlerde güzel sesle okunması Kur'an'ın musikiye çevrilmiş şekli olur mu? Hristiyanların kiliselerde koro halinde okudukları dua biçiminde Müslümanlar da tek kişilik musikiye çevirmiş olmuyorlar mı? Kur'an'da bunu yasaklayan bir ayet var mıdır? 2011.06.13 7877
65 Bakara suresinin 212. ayetinde "Allah dilediğine hesapsız rızık verir." buyurulurken buradaki rızık boğazdan geçenler olarak mı anlaşılmalı, yoksa mal-mülk olarak mı? Bir de birey olarak mı toplum olarak mı? 2012.04.03 4244
66 Bakara 260. ayette kuşların parçaları mı, yoksa her kuş canlı olarak mı dağlara bırakılıyor? Bazı meallerde kuşların öldürülmediği yazıyor. Bu konuda bir açıklama yapar mısınız? 2012.12.24 5517
67 Bakara suresi 286. ayette geçen "ısr" kelimesine ne anlam verilmelidir? 2013.09.10 3472
68 Bakara suresinin 62. ayetini bugün itibarıyla nasıl anlamalıyız? 2014.02.06 4831
69 Beled suresinin 4. ayeti şu şekilde meallendiriliyor: "Şüphesiz ki biz insanı bir sıkıntı içinde yarattık." Buradaki sıkıntı kelimesi doğru mu tercüme ediliyor? Değilse ayetin doğru tercümesi nasıl olmalı? 2014.09.22 2322
70 İndirilen ayetlerle yaratılan ayetler arasında ilişki nasıl kurulur? 2015.02.23 1016
71 Tahrîm suresinin ilk ayetlerinin konusu olan Nebi aleyhisselamın Allah'ın kendisine helal kılıp onun haram kıldığı şey nedir? 2015.11.20 506
72 Yahudilerin kelimelesi tahrif ettiğini anlattınız. Bugün bazı İslami gruplar Kur'an'daki kelimelerin bazı lugavi anlamların, kök anlamları üzerinden Kur'an'a yeni yorumlar getiriyorlar. Mesela "salât aslında namaz değil; destektir!" gibi. Bu grupların Yahudilerden farkları var mı? 2016.01.21 407
73 Bakara Suresinin 76. ayetinde Tevrat'taki bilgilerin gizlenmesinden bahsediliyor. Mü'minlerin bu bilgileri delil olarak kullanması meselesini Bakara Suresinin 75-77. ayetleri bağlamında açıklar mısınız? 2010.05.22 5072
74 Adetli kadınlar Kur'an okuyabilir, dua edebilirler mi? Hangi duaları edebilirler? 2010.01.16 25180
75 Biz Müslüman kardeşlerimize "Allah'ın kitabı Kur'an'ı okuyup anlamaya çalışın" dediğimizde bizlere "anlaşılmıyor" deniyor. Ve hemen örnekler verilerek bahaneler üretiliyor. Bunu nasıl aşabiliriz, nasıl cevap verebiliriz? 2011.02.28 4227
76 Meryem Suresi 45. ayette İbrahim aleyhisselamın: "Babacığım! Ben, sana Rahman'dan bir azap dokunmasından, böylece şeytanın dostu haline gelmenden korkuyorum" ifadesini açıklayabilir misiniz? İşlediğimiz günahların cezasını bu dünyada çektiğimiz zaman yani Allah'tan bir azap dokunduğunda şeytanın dostu mu olmuş oluyoruz? 2011.07.04 3612
77 Kur'an'ı anlamakla ilgili bir videonuzda "Kitap, yazılı bir şeye denir." demiştiniz. Peşinden de "Vahiy, kalbe yönelir." dediniz. Bu durumda "O kitabı indirdik." ayetini nasıl anlamalıyız? Yani vahiy gelirken mi yazıldı, yoksa Peygamberin kalbine mi yerleşti? 2012.04.12 4317
78 Günümüzde Allah'ın yarattığı ayetleri bilim adamları ortaya çıkarıyor. Ve bir mucize niteliğinde araştırmalar, ayetlerle birebir aynı, sizleri de destekler nitelikte. Peki, her zaman bilim ve Kur'an uyum içinde midir, yüzde yüz doğru denilen araştırmaları Kur'an'a onaylatmak doğru mudur? 2012.12.25 3739
79 Arapların anladığı şekilde ifade ettiğiniz "şey" kavramını anlamaya çalışırken bizim aklımızdan ve kalbimizden geçirdiklerimizin de "şey" olduğunu öğrendim. Bizim planladıklarımız böyle. Peki, Allah'ın planladıkları da "şey" kavramı içerisine girer mi? Yasin Suresi 82. ayet kapsamında açıklar mısınız? 2013.09.23 3758
80 Kur'an-ı Kerim'i ebced veya cifirle tefsir etmek doğru mudur? 2014.02.14 3704
81 Resûlullâh için Bakara 143. ayette geçen "şehîd" kelimesi "meşhûd" anlamına yani "örneğiniz olsun anlamına gelir" demiştiniz. Aynı kelime Mâide 117'de İsa aleyhisselam için de kullanılıyor: "Ben onlara şahittim." Buradaki "şehîd" kelimesine "örnek" manası vermediniz, "şahit" manası verdiniz. Aynı kelimeye niye farklı manalar verdiniz? 2014.10.13 1833
82 Furkan suresinin 30. ayetinde "(O gün) Elçi diyecek ki: Ya Rabbi! Benim kavmim bu Kur'an'ı kendilerinden uzak tuttular." Bu ayeti nasıl anlamalıyız? 2015.03.12 1477
83 Nisâ suresi 34. ayette geçen "kavvâm" ifadesini Muhammed Esed ve bazıları 'yönetici' olarak değil de 'gözetici' şeklinde meallendirmişler. Buna delil olarak da Nisâ suresinin 135 ve Mâide suresinin 8. ayetini delil getiriyorlar. Kur'an'ı Kur'an'dan anlamı metodunu da dikkate alırsak kavvâm kelimesine 'yönetirler' değil de 'gözetirler' anlamı vermek daha doğru olmaz mı? 2015.11.23 472
84 Hucurat Suresinin ilk iki ayetini nasıl anlamamız gerekiyor? 2011.04.11 4376
85 Yunus Suresi 63. ayette "Allah'ın velilerine korku yok." deniyor. Korku yoksa "Öldükten sonra korku yok." anlamında mı kullanılmış, yoksa "Bu dünyada da tasasız, korkusuz olacaklar." anlamında mı? 2011.12.05 4793
86 Müzzemmil Suresinde Allah'ın bizlere gece kalkıp bir miktar Kur'an okumayı farz kıldığını anlıyoruz. Buradaki "kalk" emri, teheccüd namazındaki gibi "uykuyu bölüp de kalkmak" mıdır, yoksa işimizi bırakıp "Kur'an okumaya yönelmek" anlamında "kalk" mıdır? Yani gece girdiğinde uyumadan mesela yatsı namazından sonra Kur'an okusak bu farzı yerine getirmiş olur muyuz? 2010.11.08 6149
87 Bakara Suresinin 212. ayetinde "dünya hayatı, inkar edenler için süslendi" ifadesi kullanılıyor. Siz daha önce dünyanın da mü'minler için olduğunu söylemiştiniz. Halbuki bu ayette "dünya inkar edenler için bezendi" deniliyor. Açıklar mısınız? 2011.03.01 3584
88 Hocam, haklı olarak Kur’an'ı herkes açıklamamalı... Böyle olduğu zaman da bunu ahali yani avam öğrenmiyor. Kur'an'ı öğrenemediği için de bildiğini açıklayan kişiye güveniyor. Kur'an'dan kaçıp görmezden geliyor. Her şeyi, kendisine anlatan kişiye havale edip yaşamına devam ediyor. Böyle yaşayanların hükmü nedir? 2011.06.29 3911
89 Nahl suresinin 102. ayetinde "ruhu'l-kudüs" ibaresini Elmalılı Hamdi Yazır "Cebrail" diye açıklıyor, Muhammed Esed ise "ilhamdır" diyor. Hangisi doğru? 2012.04.09 6686
90 Huruf-u mukattaa ile ilgili olarak İbn Kesîr tefsirinde şöyle bir rivayet yer alıyor: Huruf-u mukattaaları -özellikle Elif Lâm Mîm'i- duyan bir grup Yahudi "Bu ümmetin ömrü 70 yıldır" demişler. Peygamberimiz de başka bir huruf-u mukattaa okuyup ümmetin bu kadar kısa ömürlü olmayacağını söylemiş. Bu rivayet sahih midir, zayıf mıdır, nasıl anlamak gerekir? 2013.01.10 5908
91 Müteşabih konusuna örnek gösterilen hurûf-u mukattaalar gibi "Allah'n eli", "Allah'ın yüzü" ifadelerini nasıl anlamamız gerekiyor? 2013.10.01 4313
92 En'âm suresinin 123. ayetini günümüz şartlarında nasıl yorumlarsınız? 2014.03.26 3405
93 Kur'an'ın Kur'an'la anlaşılmasına metoduna karşılık Kur'an'ı nüzul sırasına göre anlamaya çalışmayı değerlendirebilir misiniz? 2014.09.26 2551
94 Müddessir suresinin 31. ayeti nasıl anlaşılmalı? 2015.03.16 1698
95 Mevcut meallere bakan, Kur'an'ın aslında olmadığı halde sıkıntılı, çelişkili ayetleri okumuş oluyor. Dolayısıyla Kur'an'ın mucizevi özellikleri de kaybolmuş oluyor. Bu mealleri okuyan kişi sıkıntılı çeviriden ötürü sapması halinde sorumlu olur mu? 2015.12.07 518
96 Bakara suresi 208. ayetin anlamını verebilir misiniz? Mevcut meallerde hem "İman edenler." diyor hem de "İslam'a girin." diyor. Bu meal doğru mu? Buradaki İslam, "barış" anlamında mı, yoksa başka bir anlamı mı var? 2012.02.28 4534
97 Ra'd Suresi 28. ayette "kalpler ancak Allah'ın zikri ile tatmin olur" buyuruluyor. Allah'ın zikri nedir, ne manaya gelir? 2010.06.29 5882
98 Dinle ilgili her şey Kur'an'da mevcuttur demek mümkün müdür? Mesela Cebrail aleyhisselam olmasaydı Peygamber Efendimiz namazın nasıl kılınacağını Kur'an'dan çıkarabilir miydi? 2010.11.27 4517
99 Euzu besmele Kur'an okumaya başlarken uygulamamız gereken bir emir midir? İblis'ten de bizleri korur mu? 2011.04.02 9464
100 Hâ mîm ve Yâ sîn gibi ayetlerin anlamı nedir? Bu ayetler, tesbih edilir mi? 2011.09.14 9247