“Mürtedler öldürülmeli” diyenler şirke mi giriyorlar?
Süleymaniye Vakfı > İslam'ı Seçme > Yazılı Fetvalar Tarih: 10 Ocak 2011  
Soru: Nisâ sûresi 137. ayette Allah Teâlâ kişinin defalarca mürted olmasına rağmen ona dünyevi bir ceza önermemiştir. Hz. Ömer, Süfyan-ı Sevrî ve bazılarının -sizin değiniz gibi- raflarda tozlanan kitaplar açıldığında mürtedi öldürtmedikleri ortaya çıkmaktadır. Peki, “mürtedler öldürülmelidir” diyenler şirkte değiller mi? Bunları ne yapmalı?
Cevap: 

İnsanlar âlim de olsalar yanlış yaparlar. Biz, bu yanlışları tespit edip düzeltmeye çalışıyoruz. Ama yaptığı yanlışlarından dolayı kimseye “müşrik” denmez. Eğer, “Allah’ın açık ayetlerine rağmen mürtedin öldürülmesi gerektiğine inanıyoruz” derlerse o zaman müşrik olurlar. Yanlış da olsa kendilerine göre ayet ve hadisten delillere dayanmışlardır.

Şu an o kitapları yazan âlimler ölmüşlerdir. Bizler onları mü’min bildiğimiz için arkalarından hayır dualar etmeliyiz. Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur:

Onlardan sonra gelenler: «Rabbimiz! Bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizde müminlere karşı kin bırakma; Rabbimiz! Şüphesiz Sen şefkatlisin, merhametlisin» derler.” (Haşr, 59/10)

“Rabbimiz; hesabın görüldüğü günde beni, anamı, babamı ve tüm mü’minleri bağışla.” (İbrahim, 14/41)

Mürtedlere verilecek ceza ile ilgili fetvalarımız için lütfen aşağıdaki linkleri tıklayınız:

http://www.fetva.net/yazili-fetvalar/murtedler-oldurulmeli-mi.html

http://www.fetva.net/yazili-fetvalar/dinden-donenin-boynu-vurulur-sozu-dogru-mu.html

Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş
Kategorideki Diğer Fetvalar:
Sıra     Fetvaya ait soru Tarih    Okunma    
1 Hristiyan eşimi Müslüman yaptım. İslam'ın ve imanın şartlarını kabul etti. Allah katında onun ve benim durumum nedir? O doğrudan Cennetlik midir? 2009.08.17 10581
2 Dinimize göre, dinden dönenler yani mürted olanlar öldürülmeli midir? 2009.08.17 21378
3 Bir kitabınızda okuduğum kadarı ile “dinden dönenin boynunun vurulması hususunda mezhepler ittifak etmişlerdir ve bu şaşırtıcıdır” diyorsunuz. Ama bununla ilgili olarak kütüb-ü sitte’de araştırdığıma göre en azından aşağıdaki duruma göre dinden dönenin boynunun vurulabileceğini ve mezheplerin bu konuda isabetli davrandığını görmekteyim. Zira hadisler bir nevi Kur’an ayetlerinin açıklaması gibidir. O halde mezheplerin bu hadislere dayanarak doğru hüküm verdiklerini söyleyebiliriz. Bu konuda bir fikriniz var mı, bir açıklama yapabilir misiniz? İlgili hadislerden biri şöyledir: Zeyd İbn Eslem (ra) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Dinini değiştirenin boynunu vurun." İmam Mâlik, bu hadisi Muvatta'da Akdiye 15, (2, 736) kaydeder ve hadis hakkında şu açıklamayı sunar: "Bu hadisin mânası şudur: "Her kim İslâm'dan çıkarak zındıklık ve benzeri bir dine girecek olursa, kendisine galebe çalındığı takdirde öldürülür. Öyle birine tevbe teklif edilmez. Zîra gerçekten tevbe edip etmediği bilinemez. Çünkü bunlar (galebeden önce) küfürlerini gizleyip, Müslüman olduklarını ilan ediyorlardı. Ben, böylelerinin küfrü, delille sübut bulduğu takdirde tevbe etmeye çağırılmalarını uygun bulmam, (tevbe etse de kabul edilmemeli)." 2009.08.17 7039
4 Dinin temel amacı güzel ahlak mıdır? 2012.03.08 5297
5 Günümüzde Müslüman olarak görülen çoğu kişilerin müşrik oldukları hal ve hareketlerinden bellidir. Bu kişiler kendilerini Müslüman olarak görüyor ve yanlışlarının farkında değiller. Sorum şu: Müslümanlara özel bayramlarda onlarla bayramlaşmak ne derece doğrudur? Bu tarz kişilerle bayramlaşıp onlara “Müslümanların bayramıdır bu bayram, namaz kılan, oruç tutan, Allah Teâlâ’nın emirlerini yerine getirenlerin bayramı” diyerek diyalogda bulunmak yanlış mıdır? Doğruları anlatmak adına onlarla bayramlaşmak Müslüman kişinin imanından bir şeyler götürür mü? 2010.01.15 5534
6 Dinden dönenlerin öldürülmesi konusunda öğrendiklerimi bir cemaat içerisinde anlattım, sert tepki verdiler. Ancak tatmin edici yanıt veremediler. Yalnız bir sözleri beni biraz yordu. O da şu: Resulullah’ın Abdullah b. Übeyy gibileri öldürtmemesinin nedeni mürtedlerin öldürülmezliği değil, o an için zaman ve mekânın müsait olmaması, insanlar “Muhammed güçlendi şimdi arkadaşlarını öldürtüyor” diye konuşmalarına engel olmak içindir. Bu sözlere nasıl yanıt vermeliyiz? Dinde zorlama olmadığını ve dileyenin inkâr edebileceğinin sadece daha önceden Müslüman olmayanlar için geçerli olduğunu iddia ediyorlar. Bu konudaki yaklaşımınız nedir? 2010.01.09 4369
7 Nisâ sûresi 137. ayette Allah Teâlâ kişinin defalarca mürted olmasına rağmen ona dünyevi bir ceza önermemiştir. Hz. Ömer, Süfyan-ı Sevrî ve bazılarının -sizin değiniz gibi- raflarda tozlanan kitaplar açıldığında mürtedi öldürtmedikleri ortaya çıkmaktadır. Peki, “mürtedler öldürülmelidir” diyenler şirkte değiller mi? Bunları ne yapmalı? 2011.01.10 5699