Hz. İbrahim eşi Hacer ve oğlu İsmail’i niçin Mekke’ye götürüp bırakmıştır?
Süleymaniye Vakfı > Görüntülü Fetvalar > Peygamberler Tarih: 20 Ekim 2016  
Soru: İbrahim Aleyhisselâm eşi Hacer ve oğlu İsmail'i niçin uzak ve kimsenin olmadığı bir yere (Mekke'ye) bırakmıştır?
Cevap: 
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş
Kategorideki Diğer Fetvalar:
Sıra     Fetvaya ait soru Tarih    Okunma    
1 Maide Suresi 67. ayette Allah Teala, Peygamberimizi koruyacağını vaadediyor. Ancak Uhud Harbinde Peygamberimizin dişi kırılmıştır. Bu durumu açıklar mısınız? 2010.12.28 7602
2 Tevbe Suresi 43. ayette, Peygamberimiz hata etti diye mi "Allah seni affetsin" buyuruluyor? 2010.09.16 4628
3 "Peygamberler de şirke düşebilir" demiştiniz. Hiç şirke düşen olmuş mu, yoksa Allah onları korumuş mudur? 2011.05.07 4551
4 Geçen derslerin birinde insanın bu yeryüzünde yaratıldığını söylediniz. Bu, Kur'an-ı Kerim'den ayetlerler de açıklandı. Ancak Bakara Suresi'nde "birbirinize düşman olarak yeryüzüne inin, size orada bir nasiplenme vardır" deniliyor. Bakara 35 ve 36. ayette insanın cennette yaratıldığı ve yeryüzüne gönderildiği yazıyor. Bunları nasıl anlamak gerekiyor? 2010.04.19 11803
5 Bize hep İbrahim aleyhisselamın kavminin Allah'a inanmadığını, putlara taptıklarını anlatırlardı. Siz ise onların müşrik olduğunu söylediniz. Peki, o kavmin Allah'a inandığının; fakat şirk koştuklarının delili nedir? 2014.04.15 3394
6 Bakara sûresi 285. ayette "Allah'ın elçilerinden hiçbiri arasında ayrım yapmayız" buyuruluyor. Bunu nebîlerin arasında ayrım yapabiliriz gibi mi anlayacağız; yoksa ayette geçen elçilerle kitaplar mı kast edilmiştir? 2016.05.25 400
7 Bakara Suresi 124. ayette Allah Teala İbrahim aleyhisselama "ben seni insanlara imam yapacağım" buyuruyor. Buradaki "imam yapma" olayı, peygamberlikten önce midir, sonra mı? Çünkü Şiilikte imamların peygamberlerden üstük oldukları inancı vardır. Şiiliğe göre Efendimize bile önce peygamberlik verilmiş, Medine'ye hicretten sonra da imamlık verilmiştir. Bu konuda bizleri aydınlatmanızı rica ediyoruz. 2011.04.20 6484
8 Cennette ölmek mi vardı ki Şeytan, Hz. Adem'e "Ölümsüzlük ağacını göstereyim mi?" demiştir? 2012.12.19 8598
9 Hristiyanlar İsa aleyhisselam için Allah'ın oğlu ifadesini kullanırlar. Müslümanlar da bunu yadırgar haklı olarak. Acaba hadis olduğu söylenen "bu kainatı onun hatırı için yarattı" rivayeti için onlar ne düşünüyor? 2010.04.16 9621
10 Adem aleyhisselam yaratıldığında yetişkin olarak mı yaratıldı? Ve o dünya üzerinde mi yaşadı? 2010.07.05 13057
11 Mümtahine suresinin 4. ayetinde İbrahim aleyhisselam babası için: "Senin için mutlaka bağışlama dileyeceğim." buyuruluyor. Bu ifade sadece Peygamberlere verilen bir özellik midir, yoksa her kul bir başkası için samimi olarak bağışlanma dileyebilir mi? Böyle dua etmek doğru mudur? Sanki Allah'ın işine karışıyormuşuz gibi bir intiba oluşuyor! 2014.04.29 4822
12 Konu ne zaman İsa aleyhisselamın nüzûlü olsa Mâide 117. ayet hiç okunmuyor. Ya da nadiren değiniliyor. O ayetlerde geçen vefat kelimesinin uyku olduğu, İsa aleyhisselamın gökten ineceği söyleniyor. Ama Mâide 117. ayet bir türlü okunmuyor. Bu durumu nasıl yorumluyorsunuz? 2016.05.31 1408
13 "Biz seni âncak alemlere rahmet olarak gönderdik." (Enbiyâ, 107. ayet) Bu ayet sadece Muhammed aleyhisselamı mı kapsıyor, yoksa diğer Peygamberler için de geçerli mi? Onlara da böyle bir hitap olmuş mudur? 2013.09.27 6438
14 En'âm suresi 76 ve devamındaki ayetlerde Hz. İbrahim'in yıldız, ay ve güneşe bakıp "Bu mu Rabbim?" sorusunu nasıl anlamalıyız? 2012.12.19 4170
15 Geçtiğimiz günlerde günlük yayın bir gazetede dört gün süreyle nüzül-u İsa konusunda hakkınızda bir eleştiri kaleme alındı. Özellikle de Maide suresinin 117. ayetinde geçen vefat ve teveffî kelimeleri üzerinde duruldu. Ve şöyle söylendi: "Kur'an'da "vefat/teveffî" kelimesi sizin bahsettiğiniz gibi iki manada değil, üç manada geçiyor: Ölüm, uyku ve ruhla bedenin birlikte alınması. Hal böyle olunca Mâide 117'de geçen "felemmâ teveffeytenî" ifadesinin, "Sen beni öldürdüğün zaman" anlamında değil, "Sen beni ruhumla bedenimle yeryüzünden aldığın zaman" anlamında olduğunun söylenmesi gerekmiyor mu?" 2011.11.23 5407
16 Üzeyir aleyhisselam olayı (Bakara, 2/259) uykudan uyanma gibi midir, yoksa ölüp dirilme şeklinde mi olmuştur? Yani bedeni yeniden inşa mı edilmiş, yoksa bedeni korunmuş mu? 2012.12.17 4547
17 Fetih suresinin 2. ayetini Resûlullâh'ın gelmiş-geçmiş günahlarının affedildiğine dair delil getiriyorlar. Bu konuda ne dersiniz? 2014.05.15 4214
18 Bakara sûresinin "Elçiler arasında bir ayrım yapmayız" (285. ayet) ayetini birilerine hatırlattığımızda onlar da "Peygamber müminlere canlarından daha yakındır" (Ahzâb, 6. ayet) ayetini delil getirerek Peygamberler arasında ayrım yapılabileceğini söylüyorlar. Ne dersiniz? 2016.06.02 1409
19 Nuh aleyhisselam zamanında yedi kat gök hakkında bilgi var mıydı? 2009.09.07 6045
20 Peygamberimizin, imkânı olduğunda 4.000 dinara elbise giydiğini, olmadığında ise sökük elbise giydiğini söylemiştiniz. Siyer kitaplarından öğrendiğim kadarıyla savaşta kazanılan ganimetten Peygamberimize de par vardı. “Peygamberimiz, kendisine düşen payı dağıtmadan gece yatmazdı” diye okudum. Peygamberimiz öldüğünde zırhı Yahudi bir tüccarda rehinmiş. Benim anladığım, Peygamberimiz imkânı olduğu halde imkânlarının altında yaşamıştır. Mesela, kızı Fatıma köle istiyor, vermiyor. Eşleri daha iyi imkânlar istiyor, kabul edilmiyor. Yanlış mı anlıyorum? 2011.01.10 4554
21 "Ümmi" kelimesine birkaç yerde "ana yurtlu" manası veriliyor. Ümmi kelimesinin böyle bir manası olabilir mi? "Okuma yazma bilmeyen Peygamber" yerine, "ana yurtlu Peygamber" çevirisi yapmışlar. Anlamı saptırmış oluyorlar mı? 2012.02.06 2959
22 Mucizeler ile Allah'ın koyduğu kanunlar ayrı mıdır? 2012.12.21 4216
23 Ebubekir Sifil Hoca, Âl-i İmrân suresi 55. ayette geçen "İnnî müteveffîke: Seni vefat ettireceğim" ifadesinin "ruh ve bedeni ile göğe kaldırılmak" olduğunu söylüyor. Bu konuda ne söylersiniz? 2014.06.23 3150
24 "Peygamber eşleri, müminlerin anneleridir" ayetinin bugünkü karşılığı nedir? Bu ayet Kur'an'da olmasına rağmen Şiiler, Peygamber hanımlarına nasıl dil uzatabilirler? 2016.09.30 412
25 İsmail aleyhisselamın kurban edileceği Kur'an'da net olarak belirtilmiş midir? Kurban olarak İsmail'in adı geçiyor mu? 2011.07.12 10655
26 Kudüs şehrinde kitaplı büyük dinlerin tüm Peygamberleri yaşamış. Hz. İbrahim, Hz. Davud, Hz. İsa... Dünyanın genel yüzölçümü ile kıyasladığımızda bu kadar küçük coğrafyaya dünya nüfusunun yaklaşık %90'ının inandığı dinlerin gelmiş olmasıyla ilgili hocamızın görüşlerini almak isterim. 2011.09.15 7986
27 Hz. Peygamberin okuma-yazma bilmediği söyleniyor; fakat peygamber olmadan önce ticaretle uğraştığını biliyoruz. Hesap-kitap bilmeyen bir insan için sağlıklı bir ticaret yapmak ne kadar mümkün olabilir? Bugün küçücük şirketlerin bile muhasebecileri olduğunu düşünürsek acaba "Kitap okumuyordun." derken Tevrat ve İncil'den bahsediliyor olabilir mi? 2012.02.07 5194
28 İnternetteki bir videonuzda "Nebi Peygamberlere kitap inmiştir, sonraki Resuller de bu kitabı tebliğ etmiştir" dediniz. İbrahim suresi 4. ayeti ele alırsak mesela Hz. Musa'ya İbranice bir kitap indi. Ondan sonra Rusya'ya gelen bir resul peygambere bu kitap Rusça mı bildirildi? Veya sadece İbranice bilen toplumlara mı nebi resul geldi? 2012.12.31 4588
29 "Allah Teala niçin 1400 yıl önce mucize gösterdi de şimdilerde mucize göstermiyor?" diyenlere nasıl cevap vermeliyiz? Mucizenin oluşmasının şartları nelerdir? 2014.09.10 3730
30 Yunus Aleyhisselamın gemiye binip daha sonra denize atılma hadisesi peygamberliğinden öncesine mi, sonrasına mı aittir? 2016.10.14 283
31 Yazının bulunmadığı zamanlarda da Peygamberler gönderilmiştir. Bu peygamberlerin de kitapları varsa nerede bu kitaplar? 2010.01.22 6730
32 Bizim peygamberimizin diğer peygamberlerden daha üstün, hatta en üstün olduğunu söylüyorlar. “Onun ümmeti yani biz de diğer ümmetlerden daha üstünüz.” Bu doğru mu, doğruysa delilleri nelerdir? 2011.03.07 8335
33 Âl-i İmrân suresi 55. ayette Allah kıyamete kadar inkar edenlere üstün gelen ve Hz. İsa'ya gerçekten tabi olan bir grubun varlığından söz etmektedir. Hz. İsa hayatta iken ona uyanların sayısı çok azdı. Ve onun Allah katına yükselişinin ardından da hızla dinde dejenerasyon başladı. Sonraki iki yüzyıl boyunca da İsa'ya iman edenler şiddetli baskılara maruz kaldılar. Üstelik İsevilerin hiçbir siyasi gücü de bulunmamaktaydı. Bu durumda geçmişte yaşayan Hristiyanların, inkar edenlere üstün geldiklerini ve bu ayetin onlara baktığını söyleyemeyiz. Ayrıca ayetin sonunda geçen "...Sonra dönüşünüz Banadır." ifadesi de dikkat çekicidir. Allah Hz. İsa'ya uyanları kıyamete kadar inkara sapanların üstüne geçireceğini haber verdikten sonra Hz. İsa da dahil olmak üzere tümünün kendisine döneceğini bildirmektedir. "Allah'a dönmeleri" ölmeleri olarak anlaşılmaktadır. Bu da, Hz. İsa'nın da kıyamete yakın dönemde yeryüzüne tekrar geldikten sonra ölümünün gerçekleşeceğine bir işaret olabilir. Ancak sizin Âl-i İmrân suresi 55. ayetteki tefsirinizde sana uyanları kıyamete kadar inkara sapanların üstüne geçireceğim ibaresini açıklamıyorsunuz ve bu noktayı atlıyorsunuz. Acaba bu nokta, Hz. İsa'nın yeryüzüne tekrar geleceğini açıklamış olmuyor mu? 2012.02.22 5052
34 Kur'an'da ismi sayılan Peygamberlerin içinde Adem'in ismi geçmiyor. Biz neye göre ona "Peygamber" diyoruz? 2013.01.21 5931
35 A'râf suresinin 35. ayetine şu şekilde meal verilmiş: "Ey Ademoğulları! İçinizden size benim ayetlerimi anlatan peygamberler gelir de her kim Allah'a karşı gelmekten sakınır ve halini düzeltirse artık onlara korku yoktur ve onlar üzülecek de değildirler." Son peygamber Muhammed (sav) olduğuna göre ayetteki "resul(ler)" kelimesine yanlış mana mı verilmiş? 2014.09.24 2213
36 Diyorlar ki: "Peygamberler günahsız oldukları için onlara tâbi olma emri emri vardır. Günahkâr kişiye tâbi olunmaz. Zira sizi nereye götürecekleri belli olmaz." Siz ne dersiniz? 2016.10.19 266
37 Sohbetlerinizin birinde "(Birileri tarafından) yeni bir din oluşturuldu!" dediniz. Oluşturulan bu yeni dinin amacı nedir? Bazı hocalar bazı ortamlara Peygamber geldi gibi laflar ediyorlar. Bu konu ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Bunlar bile bile yalan söylüyor olabilirler mi? 2013.07.16 7809
38 Nuh aleyhisselamın "bin seneden elli sene eksik" tebliğde bulunduğuna dair bin rakamı mecazi olabilir mi? Yani "bir insanın yaşayabileceği en uzun bir süre tebliğ yaptı" şeklinde anlaşılabilir mi? 2011.03.08 17013
39 Peygamber Efendimizin soyundan gelen kişilere ne ad verilir? Bir de seyyidlik tam olarak nedir? 2012.03.08 14834
40 Sâd suresinin 21-24. ayetlerinde Davud aleyhisselamın bir kıssası anlatılıyor. Orada Davud Peygamberin korkup secdeye kapandığı ve istiğfar ettiği şey nedir? Bir hata mı yapmıştı? 2013.04.04 5832
41 Fetih suresi 23. ve Fâtır suresi 43. ayetlerden anlaşıldığı kadarıyla Allah'ın sünnetinde bir değişiklik olmuyor. Zekeriya peygamber için eğer yasa değişmişse bu ayetleri nasıl anlamalıyız? 2014.10.15 2321
42 İbrahim Aleyhisselâm eşi Hacer ve oğlu İsmail'i niçin uzak ve kimsenin olmadığı bir yere (Mekke'ye) bırakmıştır? 2016.10.20 306
43 Peygamber Efendimizin ümmi olduğunu biliyoruz. Esirlerin serbest bırakılması konusunda fidye olarak okuma yazma bilmeyenlere okuma yazma öğretilmesini isteyen Peygamberimiz, okuma yazmaya bu kadar önem veriyor. Acaba kendisi de okuma yazma öğrenmiş midir? Bu konuda bir bilgi var mı? 2010.04.19 11008
44 Bakara Suresinin 124. ayetinde geçen "kelimeler"den kasıt nedir? 2011.03.10 3339
45 Hz. Süleyman zamanında heykel haram değil miydi? 2012.03.14 5911
46 Kutlu Doğum Haftası etkinliklerini nasıl değerlendiriyorsunuz? Bunlar bidat kategorisine girer mi? 2013.04.22 5683
47 Peygamberimiz için "efendimiz" demekle alakalı bir soru sorulmuştu size. Siz de "uygun bir ifade değil, kullanmamak lazım" demiştiniz. Fakat bakıyoruz ki Allah Teala Âl-i İmrân suresi 39. ayette "seyyid" kelimesini Yahya aleyhisselam için ve Yusuf suresi 25. ayette de Yusuf aleyhisselamın sahibi için kullanıyor. Görüldüğü gibi bu ifadeyi Cenab-ı Hak başkaları için kullanıyor. Dolayısıyla Peygamberimize de "efendimiz" demekte bu ayetlere göre bir sakınca olmamalı diyebilir miyiz? 2015.02.04 1416
48 Bir Sümerologun, Sümerlerin yazıtlarından yol çıkarak ilahi dinlere yapmış olduğu saldırılara karşı cevap niteliğinde herhangi bir çalışmanız var mı? Veya yapmayı düşünüyor musunuz? 2010.05.14 8936
49 Bir programda Nuh aleyhisselamın gemisinin Cudi Dağına oturup oturmadığının tam olarak bilinmediği söylendi. Cudi sözünün "yüksekçe bir yer" anlamına geldiği ifade edildi. Bu konuda Kur'an-ı Kerim'de ne tür açıklamalar vardır? 2011.03.23 5270
50 Bakara suresinin 211. ayetinde geçen "ayet" kelimesine bazı meal sahipleri "özellikle" mucize anlamını vermiyorlar. Çünkü Allah'ın mucize yarattığını kabul etmiyorlar. Mesela bir tanesi şöyle mana vermiş: "İsrailoğullarına sor: Onlara nice apaçık ayetler verdik." Bu yaklaşım doğru mudur? 2012.03.24 4440
51 Bakara suresi 285 ve Âl-i İmrân suresi 84. ayette peygamberler arasında üstünlük olmadığı anlatılırken İsra suresinin 55. ayetinde ise "Bazılarını bazılarına üstün kıldık" buyuruluyor. Bu ayetleri nasıl anlamamız gerekiyor? 2013.10.21 5538
52 Bakara suresi 124. ayette Cenab-ı Hak şöyle buyurmuştur: "Bir vakit İbrahim'i, Rabbi birtakım kelimelerle imtihan etti." Bunlar hangi kelimeler? 2015.05.28 1250
53 İsra olayı bir mucize midir? 2010.06.28 7186
54 İlahiyatçıların ağzından dahi Hz. Peygamber için "kainatin efendisi" sözünü duymaktayız. Bu bir şirk değil midir? 2011.03.18 11791
55 Nisa suresinin 164. ayetinde "Ve kellemallâhu Mûsâ teklîmâ: Allah Musa ile konuştu/görüştü" ifadesi var. Buradaki "kelleme" fiilinin tam manası nedir? Allah Teala, Musa aleyhisselamla ağaç vasıtası ile mi konuştu? 2012.03.27 5578
56 Ümmi kelimesi, okuma yazma bilmeyen kişi manasına mı gelir? 2013.11.21 11095
57 İlk ev Kabe dediniz. Peki, kıble de orası mıydı? Çünkü kıble değişikliğini bildiren ayete göre Hz. Peygamber'in evvelden farklı bir yöne yöneldiğini anlıyoruz. Her peygamberin kıblesi farklı mıydı? 2015.10.05 882
58 Kamer Suresinin ilk ayetinde bahsedilen şakk-ı kamer hakkında bilgi verir misiniz? 2010.07.01 8131
59 Hüküm ve hikmeti tarif ederken hükümde yanlış olma ihtimali olduğunu, hikmette ise yanlışın olmayacağını söylediniz. Ve Kur'an-ı Kerim'de her peygambere hikmet verildiğinin bildirildiğini söylediniz. Ayrıca Peygamberimizin Kur'an'dan çıkardığı doğru hükümlerin "hikmet" olduğunu, bunların da hadis-i şerifler olduğunu söylediniz. Sorum şu: Peygamberimizin yapmış olduğu hataları hikmete rağmen nasıl izah ederiz? Acaba yapılan hikmet tanımı mı hatalı? 2011.03.26 4008
60 Nebi ve resul konusundaki açıklamalarınız sadedinde bazı kişi ya da grupların (on dokuzcular, Ahmed Han gibi) "Hz. Muhammed nebilerin sonuncusudur, resullerin sonuncusu değildir." gibi söylemleri doğru mu oluyor? Sonuçta bunlar da kendilerini resul olarak görüyorlar. 2012.03.30 5118
61 Hac suresi 78. ayette Resûl için kullanılan "şehîd" kelimesi "şahit olsun" anlamında kullanılarak Peygamberimizin ruhunun hala aramızda olduğuna delil getiriliyor. Ayetin devamında "Siz de insanlara şahit olasınız" kısmını da evliyanın ruhunun bizimle beraber olacağına delil getiriyorlar. Bu hususu açıklar mısınız? 2015.02.10 1811
62 Ahmed isimli bir nebinin geleceği önceden haber verilmiştir. Bunu nasıl anlamalıyız? 2015.11.03 790
63 Allah Teala'nın Musa aleyhisselam ile konuşmasını nasıl anlamalıyız? Taha Suresindeki ayetlerde Allah Tealanın Musa aleyhisselama seslenişinde farklı bir üslup var. Doğrudan bir sesleniş sanki. Açıklar mısınız? 2010.07.12 6106
64 İbrahimi dinler kavramı ile ne kastediliyor, açıklar mısınız? 2011.04.19 2936
65 Kur'an'da Yüce Allah, Peygamber Efendimize hiç "Habibim" şeklinde hitap etmiş midir? 2012.04.13 18999
66 Kasas suresi 7. ayette şöyle buyuruluyor: "Musa'nın annesine 'onu emzir' diye vahyettik." Musa aleyhisselamın annesine yapılan vahiy ile resullere yapılan vahiy arasındaki fark nedir? 2013.12.02 6525
67 Nuh kavminde 7 kat göğün bilgisi vardı diyorsunuz. Peki, "İnkar edenler görmediler mi, yer ile gök bitişikken..." ayeti gereğince inkar edenler yer ile göğün oluşumunu mu görmüşlerdi, ya da öyle bir bilgileri mi vardı? Fîl suresinde de benzer ifadeler var. Bunlar nasıl anlaşılmalı? 2015.11.18 729
68 Peygamber sallallahu aleyhi ve selleme atfedilen; hurmalıklara diktiği ağaçların birden büyümesi, hutbe okuduğu kürsünün inlemesi, ayın ikiye bölünmesi, mağara örümceklerin ağ örmesi, ağaçların peşinden yürümesi vs. Bunların hepsi uydurma mıdır? 2010.09.20 8954
69 Peygamber Efendimiz ile küçük yaştaki Aişe validemizin evliliği hakkında bilgi verir misiniz? 2011.04.08 7720
70 Kur'an'da "Peygamberlerin günahı yoktur." diye bir ayet var mı? Zelle nedir? 2012.04.14 7312
71 Mu'minûn suresinin 100. ayetine göre, ölenler geri dönemiyorsa eğer İsa aleyhisselam ölüleri nasıl dirilmiştir? Onlar toprak olmamışlar mıydı? 2014.01.20 4712
72 Musa aleyhisselamın kardeşi Harun aleyhisselam ile ilgili kıssayı anlattığınızda Harun aleyhisselamın yaşanan olay karşısındaki tutumu olarak kavminin yanlışının yanında onları bölmemeye çalıştığını görüyoruz. Fakat İsrailoğullarınca işlenen suç da affedilemeyecek bir günah. Harun aleyhisselam burada acaba nebi olarak yanlış bir karar mı verdi? 2015.12.15 676
73 Tâhâ suresinin 121. ayetin baş tarafında o meyveden hem Âdem hem de Havva'nın yediği belirtiliyor. Fakat ayetin sonunda "Âdem, Rabbine asi oldu" buyuruluyor. Önceki ayetleri de ele alırsak vesvese sadece Hz. Âdem’e mi olmuş? 2012.11.28 4630
74 Meryem Suresi'nin 51. ayetinde Musa aleyhisselam için "bir resûl, bir nebi idi", 53. ayette ise Harun aleyhisselam için sadece "nebi idi" yazıyor. Bu ayete göre Harun aleyhisselam resul değil miydi? 2010.09.02 4629
75 Peygamberlerin mucizelerinden bilim elde edilebilir mi? Ateşin İbrahim aleyhisselamı yakmaması günümüz için bir ilim olabilir mi? 2011.04.12 4134
76 Hz. Peygamber "beşer Peygamber" olduğuna göre cinlere de gönderilmiş midir? Cin suresindeki muhtevayı nasıl anlamamız lazım? 2012.04.16 4871
77 Fethullah Hoca grubu Hz. Muhammed'in Türkçe Olimpiyatları vb. gecelere katılmasını "Salavat getirilen mekânda hazır bulunurum" mealindeki bir hadisle açıklıyorlar. Kutlu Doğum Haftası'nda yurtlarına Peygamberimizin geldiğini söylemelerine de bu rivayeti temel alıyorlar. Onlara göre Türkçe Olimpiyatlarının bütün bölümlerinde değil sadece bu etkinlik çerçevesinde yapılan Hz. Muhammed'i anma gecesinde Peygamberimizin kendisine salavat getirildiğinde oraya geldiğini söylüyorlar. Yine bir dizinin son bölümünde salavat getirildiğinde Peygamberimiz mekânda beliriyor. Sizce bu hadisin sıhhat derecesi nedir? 2014.02.13 6342
78 Muhammed Aleyhisselâm için "en büyük mürşid" nitelemesi yapılmasında bir sakınca var mı? 2016.04.08 708
79 Maide Suresi 109. ayet, bizim durumlarımızın resullere bildirilmediğinin kesin delili midir? Yani Peygamberimiz şu anda bizim bütün amellerimizi görüyor mu? 2011.01.28 9097
80 Zelle denen ve Peygamberlerin yaptığı söylenen hatalarla küçük günahlar arasında ne fark vardır? 2010.09.03 10065
81 Tevrat'ta Yakub, İbrahim'in torunu olarak gösterilirken Kur'an'da İbrahim aleyhisselamın oğluymuş gibi gösteriliyor, neden? En'am Suresi 84. ayette "torun" olarak geçmiyor. 2011.04.25 5571
82 Âl-i İmrân suresinin 45. ayetinde Meryem validemiz nebi olmamasına rağmen meleklerin onunla konuşmasını nasıl anlamalıyız? 2012.05.18 5003
83 Peygamberimiz Veda Hutbesinde emanet olarak ümmetine ne bırakmıştır? Sünniler "Size Kur'ân ve Sünneti bırakıyorum", Şia ise "Kur'ân'ı ve Ehli Beytimi bırakıyorum" dediğini iddia ediyorlar. Hangisi doğru? 2014.03.10 4117
84 Yunus Peygamberin balığın karnında olduğunu söylemiştiniz. Bir hoca, balığın içinde olmadığını, Asurlular döneminde kapısında devasa bir balık figürü olan Ninova Cezaevinde yattığını söylemektedir. Doğrusu hangisi? 2016.03.09 751
85 Yusuf Aleyhisselâm'ın hapishaneyi kurtuluş olarak görmesini ve hapishane arkadaşlarının durumu hakkında herhangi bir değerlendirmede bulunmamasını günümüz hapis şartlarıyla nasıl kıyaslayabiliriz? 2016.10.17 284
86 Bazı ayetlerde Cenab-ı Allah'ın peygamberlerden söz aldığı bildiriliyor. Bu söz ne zaman ve nerede alınmıştır? 2010.09.15 4346
87 Resul kelimesinin Yusuf Suresinde geçtiği lugat anlamı ve meleklerin resul olmasını ayrı tutarsak bizlere vahyi tebliğ eden kişiler önce nebi sonra resul oluyorlar. Yani nebilik ve resullük vasfı aynı kişide var. Buna göre "her nebi resuldür, her resul nebidir" sözü doğru mudur? 2011.05.11 4007
88 Peygamberimizden örnek verirken onun aynı zamanda "devlet başkanı" olduğunu belirttiniz. Bazı insanlar ona "devlet başkanı" sıfatını vermeyi kötü zannederek bu kelimenin ona yakışmadığından bahsetmekteler. Bu tip söylemlere nasıl bir cevap verilir? 2012.04.20 3010
89 Kur'an-ı Kerim'de Hz. İsa'nın babası olmadığına dair herhangi bir ayet olmadığı bilgisi doğru mudur? 2014.04.01 4172
90 İtaatin sadece resûle olacağını söylüyorsunuz. Ama Allah Teâlâ Nisâ sûresi 59. ayette kendisi ve resûlünden sonra ülülemre de itaat edilmesini emretmiştir. Ülülemr kapsamına Nebîmiz de girdiğine göre otomatikman Nebîye itaat de emredilmiş olmuyor mu? 2016.04.27 552