Hac suresinin 15. ayetinde tam olarak anlatılmak istenen şey nedir?
Süleymaniye Vakfı > Görüntülü Fetvalar > Kur'an Tarih: 06 Mayıs 2014  
Soru: Hac suresinin 15. ayetini okuduğum meallerde yüreğime sinen hiçbir şey olmadı. Bu ayeti kısaca açıklar mısınız?
Cevap: 
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş
Kategorideki Diğer Fetvalar:
Sıra     Fetvaya ait soru Tarih    Okunma    
1 Hucurât sûresinin 7 ve 8. ayetlerinde "Allah'ın resûlünün aranızda olduğunu bilin" buyuruluyor. Buradaki "resûl" ifadesini Kur'an olarak anlayabilir miyiz? 2016.03.10 721
2 Kıraat farklılıklarının sebebi nedir? Aynı ayet farklı kıraatlarla mı nazil olmuştur? 2010.03.15 6035
3 İmkânı olanlar için Kur'an'ın Arapçasını öğrenip Arapçasından okumak farz mıdır? Bu durumda "imkân" nasıl belirlenir? Mesela daha önce İngilizce veya Almanca öğrenmiş biri için Kur'an Arapçasını öğrenmek yükümlülük haline gelmiş midir, yoksa meallerle idare edilebilir mi? 2010.09.29 13421
4 Geleneksel nesih teorisinde nesh edilen ayetlerin sayısı hakkında çok fazla ihtilaf var. Bunun sebebi nedir? Bir de Ebu Müslim el-İsfahani, Kur'an'da neshi kabul etmiyor. Bu görüşe katılıyor musunuz? 2011.02.15 11875
5 Kıraat ile tilavet arasında fark var mıdır? Varsa nelerdir? 2011.06.04 5561
6 Annem geçen yıl 8-9 ay Kur'an kursuna gitti. Ben sandım ki Arapçasını öğrenip Kur'an meali yapacaklar. Ama öyle değilmiş, Arapça kelimeleri okumayı öğrenmişler! Şimdi her gün hiç anlamadığı şekilde Kur'an okuyor. Meal okumasını söylüyorum, onu sanki Kur'an'dan ayrı bir şeymiş gibi görüp "Bu Kur'an'ı iyice bir öğreneyim, ondan sonra." diyor. Ne öğrendiğini sorduğumda cevap veremeyip sinirleniyor. Kurs hocaları da bu konulardan hiç bahsetmediği gibi her görüştüğünde yeni yeni cüzler verip bu şekilde okumayı bırakmamasını söylüyorlar. Annem gibi birçok insan bu şekilde Kur'an'dan uzaklaştırılıyor. Şimdi annem eğer mealinden hiç Kur'an okumadan ölürse bunun günahını görür mü ya da vebali kimlere kalır? 2012.03.16 10089
7 Ra'd suresi 21. ayette geçen Allah'ın koparılmamasını istediği bağ nedir? 2012.11.26 5244
8 Kur'an-ı Kerim'de birçok yerde geçen "yeşâu" fiilini başında bulunan "men" kelimesine nispet ediyor ve "gerekli gayreti göstermek" anlamında olduğunu söylüyorsunuz. Ancak Şûrâ suresi 52. ayette "men neşâu" yani "Biz emrettiğimizi" şeklinde geçer. Böylece ayet: "Biz emrettiğimizi doğru yola iletiriz" anlamına gelir. Niçin "şâe" fiilini sürekli "men" kelimesine nispet ederek anlam veriyorsunuz? 2013.07.17 6121
9 Bazı âlimler, "Kur'an'ı ağlamak için okuyun, ağlayamıyorsanız da kendinizi zorlayın" diyor ve delil olarak da bir hadis-i şerife dayanıyorlar. Kur'an'ı böyle bir amaç için okumak tavsiye edilebilir mi? 2014.02.11 4713
10 Âl-i İmrân sûresi 81. ayette geçen "kitap ve hikmet" ifadesindeki "ve" bağlacının Arapçada "ev" yani: "kitap ya da hikmet", "kitap yani hikmet" olarak çevrilmesi gerektiğini, çünkü kitap ile hikmetin aynı şey olduğunu söyleyenler var. Bu konuyla alakalı bir açıklama yapar mısınız? 2014.09.11 2613
11 Enbiyâ suresi 44. ayette şöyle buyuruluyor: "Hala görmüyorlar mı ki biz yerküreye geliyor, onu uçlarından eksiltiliyoruz." Bu ayetten kutuplardaki erimenin Allah'ın iradesi ile ve melekler tarafından getirildiğini anlayabilir miyiz, yoksa ayette başka bir mana mı kast edilmiş? 2015.02.10 1376
12 Nesih konusunu anlatırken "bir taslağı düzeltmek, temize çekmek" benzetmesi yapıyorsunuz. Bir taslakta düzeltilmesi gereken yanlışlar vardır; fakat Allah'ın önceki kitaplarda yanlış yapmış olması mümkün değildir! Peki, Allah niçin güncelleme gerektiren kitaplar göndermiştir? 2015.09.22 1043
13 Nur Suresinin 61. ayetinde yemek yenilecek evler sayılıyor. Ayetin başındaki "kör" ve "hastayı" anlıyoruz. Fakat "topal" niçin zikredilmiş, anlayamadık? Bir açıklık getirir misiniz? 2010.10.07 6538
14 Kur'an'ın bir zâhirî, bir de bâtınî manası var mıdır? 2013.11.18 4074
15 Ahzab Suresinin 6. ayetinde geçen "peygamber, mü'minlere kendi canında daha önce gelir" cümlesini nasıl anlamamız gerekir? 2010.10.01 4506
16 Birçok ayette geçen "ashabü'l-yemin" ve "ashabü'ş-şimal"dan kasıt nedir? 2011.03.04 4757
17 Fatiha sûresi kaç ayettir? Besmele bu sûrede ayet olarak sayılıyor, diğer surelerde sayılmıyor. İzah eder misiniz? 2011.06.07 11117
18 Âl-i İmrân suresinin 103. ayetinde Allah şöyle buyuruyor: "Allah'ın ipine sarılın, birbirinizden ayrılmayın." Bu ayette geçen "Allah'ın ipi" Kur'an-ı Kerim midir? Bazı internet sitelerinde bunun "cemaat" olduğu ifade ediliyor? Bir açıklama yapar mısınız? 2012.03.22 4974
19 Tekvîr suresinin 29. ayetinin meali "Alemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz" şeklinde... Böyle bir meal doğru olur mu? 2012.11.28 7627
20 Müteşabih konusu anlatılırken bunlara "anlamı bilinmeyen, anlaşılmayan ayetler" denildiği söylendi. Ve örnek olarak da hurûf-u mukattaalar verilmiş. Peki, bizim hurûf-u mukattaaları nasıl anlamamız lazım? Bunlar anlamı bilinen ayetlerden mi? 2013.09.30 4367
21 Bakara suresi 106. ayette "Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya unutturursak onun yerine ya daha hayırlısını ya da onun benzerini getiririz." buyuruluyor. Ayette geçen "unutturulan ayetler" ifadesini nasıl anlamamız lazım? 2014.02.03 5246
22 Meşhur hocalardan biri "Sizin dininiz size, benim dinim bana" ayetinin artık geçerli olmadığını (!) söylüyor. Ayetlerin hükmü zamana göre geçerliliğini yitirir mi? 2014.09.12 4525
23 Nûr suresinin 33. ayetine ağız birliği etmişcesine aynı anlamı veriyorlar. Bu konuda bir açıklama yapar mısınız? 2015.02.17 2397
24 Kur'an'ı tarihsel bir kitap olarak görmenin ne zararı var? 2015.11.17 712
25 Maide Suresi 109. ayet, bizim durumlarımızın resullere bildirilmediğinin kesin delili midir? Yani Peygamberimiz şu anda bizim bütün amellerimizi görüyor mu? 2011.01.28 9197
26 Asr Suresi'ndeki "insan gerçekten zarar içindedir" ayetindeki "insan" kimdir? Buradaki "zarar"dan maksat nedir? 2010.05.15 5504
27 2010.10.26 13290
28 Bakara Suresinin 184. ve 185. ayetlerinde Allah "kim hasta ya da yolcu olursa tutamadığı günler sayısınca başka günlerde tutar" buyuruyor. Peş peşe iki ayette aynı cümleler var. Cenab-ı Hak gereksiz konuşmayacağına göre bunun sebebi nedir? 2011.02.25 8204
29 Kur'an-ı Kerim'in genelde mevlüt gibi yerlerde güzel sesle okunması Kur'an'ın musikiye çevrilmiş şekli olur mu? Hristiyanların kiliselerde koro halinde okudukları dua biçiminde Müslümanlar da tek kişilik musikiye çevirmiş olmuyorlar mı? Kur'an'da bunu yasaklayan bir ayet var mıdır? 2011.06.13 8669
30 Bakara sûresinin 212. ayetinde "Allah dilediğine hesapsız rızık verir." buyurulurken buradaki rızık boğazdan geçenler olarak mı anlaşılmalı, yoksa mal-mülk olarak mı? Bir de birey olarak mı toplum olarak mı? 2012.04.03 4753
31 Bakara 260. ayette kuşların parçaları mı, yoksa her kuş canlı olarak mı dağlara bırakılıyor? Bazı meallerde kuşların öldürülmediği yazıyor. Bu konuda bir açıklama yapar mısınız? 2012.12.24 6125
32 Bakara sûresi 286. ayette geçen "ısr" kelimesine ne anlam verilmelidir? 2013.09.10 3824
33 Bakara sûresinin 62. ayetini bugün itibarıyla nasıl anlamalıyız? 2014.02.06 5332
34 Beled suresinin 4. ayeti şu şekilde meallendiriliyor: "Şüphesiz ki biz insanı bir sıkıntı içinde yarattık." Buradaki sıkıntı kelimesi doğru mu tercüme ediliyor? Değilse ayetin doğru tercümesi nasıl olmalı? 2014.09.22 2735
35 İndirilen ayetlerle yaratılan ayetler arasında ilişki nasıl kurulur? 2015.02.23 1388
36 Tahrîm suresinin ilk ayetlerinin konusu olan Nebi aleyhisselamın Allah'ın kendisine helal kılıp onun haram kıldığı şey nedir? 2015.11.20 1118
37 Yahudilerin kelimelesi tahrif ettiğini anlattınız. Bugün bazı İslami gruplar Kur'an'daki kelimelerin bazı lugavi anlamların, kök anlamları üzerinden Kur'an'a yeni yorumlar getiriyorlar. Mesela "salât aslında namaz değil; destektir!" gibi. Bu grupların Yahudilerden farkları var mı? 2016.01.21 751
38 Bakara sûresinin 76. ayetinde Tevrat'taki bilgilerin gizlenmesinden bahsediliyor. Mü'minlerin bu bilgileri delil olarak kullanması meselesini Bakara sûresinin 75-77. ayetleri bağlamında açıklar mısınız? 2010.05.22 5454
39 Âdetli kadınlar Kur'an okuyabilir, dua edebilirler mi? Hangi duaları edebilirler? 2010.01.16 26178
40 Biz Müslüman kardeşlerimize "Allah'ın kitabı Kur'an'ı okuyup anlamaya çalışın" dediğimizde bizlere "anlaşılmıyor" deniyor. Ve hemen örnekler verilerek bahaneler üretiliyor. Bunu nasıl aşabiliriz, nasıl cevap verebiliriz? 2011.02.28 4573
41 Meryem Suresi 45. ayette İbrahim aleyhisselamın: "Babacığım! Ben, sana Rahman'dan bir azap dokunmasından, böylece şeytanın dostu haline gelmenden korkuyorum" ifadesini açıklayabilir misiniz? İşlediğimiz günahların cezasını bu dünyada çektiğimiz zaman yani Allah'tan bir azap dokunduğunda şeytanın dostu mu olmuş oluyoruz? 2011.07.04 3934
42 Kur'an'ı anlamakla ilgili bir videonuzda "Kitap, yazılı bir şeye denir." demiştiniz. Peşinden de "Vahiy, kalbe yönelir." dediniz. Bu durumda "O kitabı indirdik." ayetini nasıl anlamalıyız? Yani vahiy gelirken mi yazıldı, yoksa Peygamberin kalbine mi yerleşti? 2012.04.12 4714
43 Günümüzde Allah'ın yarattığı ayetleri bilim adamları ortaya çıkarıyor. Ve bir mucize niteliğinde araştırmalar, ayetlerle birebir aynı, sizleri de destekler nitelikte. Peki, her zaman bilim ve Kur'an uyum içinde midir, yüzde yüz doğru denilen araştırmaları Kur'an'a onaylatmak doğru mudur? 2012.12.25 4143
44 Arapların anladığı şekilde ifade ettiğiniz "şey" kavramını anlamaya çalışırken bizim aklımızdan ve kalbimizden geçirdiklerimizin de "şey" olduğunu öğrendim. Bizim planladıklarımız böyle. Peki, Allah'ın planladıkları da "şey" kavramı içerisine girer mi? Yasin Suresi 82. ayet kapsamında açıklar mısınız? 2013.09.23 4061
45 Kur'an-ı Kerim'i ebced veya cifirle tefsir etmek doğru mudur? 2014.02.14 4134
46 Resûlullâh için Bakara 143. ayette geçen "şehîd" kelimesi "meşhûd" anlamına yani "örneğiniz olsun anlamına gelir" demiştiniz. Aynı kelime Mâide 117'de İsa aleyhisselam için de kullanılıyor: "Ben onlara şahittim." Buradaki "şehîd" kelimesine "örnek" manası vermediniz, "şahit" manası verdiniz. Aynı kelimeye niye farklı manalar verdiniz? 2014.10.13 2159
47 Furkan suresinin 30. ayetinde "(O gün) Elçi diyecek ki: Ya Rabbi! Benim kavmim bu Kur'an'ı kendilerinden uzak tuttular." Bu ayeti nasıl anlamalıyız? 2015.03.12 1942
48 Nisâ suresi 34. ayette geçen "kavvâm" ifadesini Muhammed Esed ve bazıları 'yönetici' olarak değil de 'gözetici' şeklinde meallendirmişler. Buna delil olarak da Nisâ suresinin 135 ve Mâide suresinin 8. ayetini delil getiriyorlar. Kur'an'ı Kur'an'dan anlamı metodunu da dikkate alırsak kavvâm kelimesine 'yönetirler' değil de 'gözetirler' anlamı vermek daha doğru olmaz mı? 2015.11.23 767
49 Hucurat Suresinin ilk iki ayetini nasıl anlamamız gerekiyor? 2011.04.11 4899
50 Yunus Suresi 63. ayette "Allah'ın velilerine korku yok." deniyor. Korku yoksa "Öldükten sonra korku yok." anlamında mı kullanılmış, yoksa "Bu dünyada da tasasız, korkusuz olacaklar." anlamında mı? 2011.12.05 5173
51 Müzzemmil Suresinde Allah'ın bizlere gece kalkıp bir miktar Kur'an okumayı farz kıldığını anlıyoruz. Buradaki "kalk" emri, teheccüd namazındaki gibi "uykuyu bölüp de kalkmak" mıdır, yoksa işimizi bırakıp "Kur'an okumaya yönelmek" anlamında "kalk" mıdır? Yani gece girdiğinde uyumadan mesela yatsı namazından sonra Kur'an okusak bu farzı yerine getirmiş olur muyuz? 2010.11.08 6678
52 Bakara Suresinin 212. ayetinde "dünya hayatı, inkar edenler için süslendi" ifadesi kullanılıyor. Siz daha önce dünyanın da mü'minler için olduğunu söylemiştiniz. Halbuki bu ayette "dünya inkar edenler için bezendi" deniliyor. Açıklar mısınız? 2011.03.01 3951
53 Hocam, haklı olarak Kur’an'ı herkes açıklamamalı... Böyle olduğu zaman da bunu ahali yani avam öğrenmiyor. Kur'an'ı öğrenemediği için de bildiğini açıklayan kişiye güveniyor. Kur'an'dan kaçıp görmezden geliyor. Her şeyi, kendisine anlatan kişiye havale edip yaşamına devam ediyor. Böyle yaşayanların hükmü nedir? 2011.06.29 4251
54 Nahl suresinin 102. ayetinde "ruhu'l-kudüs" ibaresini Elmalılı Hamdi Yazır "Cebrail" diye açıklıyor, Muhammed Esed ise "ilhamdır" diyor. Hangisi doğru? 2012.04.09 7334
55 Huruf-u mukattaa ile ilgili olarak İbn Kesîr tefsirinde şöyle bir rivayet yer alıyor: Huruf-u mukattaaları -özellikle Elif Lâm Mîm'i- duyan bir grup Yahudi "Bu ümmetin ömrü 70 yıldır" demişler. Peygamberimiz de başka bir huruf-u mukattaa okuyup ümmetin bu kadar kısa ömürlü olmayacağını söylemiş. Bu rivayet sahih midir, zayıf mıdır, nasıl anlamak gerekir? 2013.01.10 6348
56 Müteşabih konusuna örnek gösterilen hurûf-u mukattaalar gibi "Allah'n eli", "Allah'ın yüzü" ifadelerini nasıl anlamamız gerekiyor? 2013.10.01 4842
57 En'âm suresinin 123. ayetini günümüz şartlarında nasıl yorumlarsınız? 2014.03.26 3929
58 Kur'an'ın Kur'an'la anlaşılmasına metoduna karşılık Kur'an'ı nüzul sırasına göre anlamaya çalışmayı değerlendirebilir misiniz? 2014.09.26 2923
59 Müddessir suresinin 31. ayeti nasıl anlaşılmalı? 2015.03.16 2071
60 Mevcut meallere bakan, Kur'an'ın aslında olmadığı halde sıkıntılı, çelişkili ayetleri okumuş oluyor. Dolayısıyla Kur'an'ın mucizevi özellikleri de kaybolmuş oluyor. Bu mealleri okuyan kişi sıkıntılı çeviriden ötürü sapması halinde sorumlu olur mu? 2015.12.07 875
61 Bakara sûresi 208. ayetin anlamını verebilir misiniz? Mevcut meallerde hem "İman edenler." diyor hem de "İslam'a girin." diyor. Bu meal doğru mu? Buradaki İslam, "barış" anlamında mı, yoksa başka bir anlamı mı var? 2012.02.28 5033
62 Ra'd Suresi 28. ayette "kalpler ancak Allah'ın zikri ile tatmin olur" buyuruluyor. Allah'ın zikri nedir, ne manaya gelir? 2010.06.29 6378
63 Dinle ilgili her şey Kur'an'da mevcuttur demek mümkün müdür? Mesela Cebrail aleyhisselam olmasaydı Peygamber Efendimiz namazın nasıl kılınacağını Kur'an'dan çıkarabilir miydi? 2010.11.27 4882
64 Eûzu besmele Kur'an okumaya başlarken uygulamamız gereken bir emir midir? İblis'ten de bizleri korur mu? 2011.04.02 10500
65 Hâ mîm ve Yâ sîn gibi ayetlerin anlamı nedir? Bu ayetler, tesbih edilir mi? 2011.09.14 10261
66 Nisa sûresi 119. ayeti nasıl anlamamız gerekiyor? 2012.04.18 6603
67 Âl-i İmrân sûresi 103 ve 104. ayetleri açıklar mısınız? 2013.01.14 5886
68 Âl-i İmrân sûresi 7. ayette geçen "te'vîl" kelimesi ne manaya gelir? Ve ayetlerin tevilini kimler bilebilir? 2013.10.03 4315
69 Yasin suresinin 18 ve 19. ayetlerinde bir "uğursuzluktan" bahsediliyor. Nedir bu uğursuzluk? 2014.04.03 4665
70 Tebük savaşına giderken Ced b. Kays, Resûlullâh'a: "Rumların sarışınları beni fitneye düşürür. İzin ver, ben savaşa gitmeyeyim" deyince Resûlullâh da ona izin vermiş. Ancak Tevbe suresinin 43. ayetinde: "Allah'a ve ahiret gününe iman edenler mallarıyla ve canlarıyla cihad etmekten geri kalmak için senden istemezler!" buyurulduktan sonra 49. ayette de şöyle buyurulmuş: "Bana izin ver, beni fitneye düşürme diyenler de var. Bilesiniz ki onlar böyle diyerek fitnenin ta içine düşmüşlerdir. Şüphesiz ki cehennem kafirleri elbette kuşatacaktır." Bu olayda Ced b. Kays'ın izin isteme hareketi İblis'in isyan davranışıyla bir tutulup "Şüphesiz ki cehennem kafirleri elbette kuşatacaktır." buyurulmak suretiyle kafirlikle nitelenmesine mi sebep olmuştur? 2014.10.24 3009
71 Nisâ sûresi 3. ayette kadınları ifade etmek için niye mâ edatı kullanılmış? 2015.03.19 1483
72 Ehli kitaba tahrif söylemi ile değil de tasdik söylemi ile yaklaşmamızı söylediniz. Ancak Tevrat'ın içerisinde Kur'an'a yüzde yüz aykırı bölümler var. Bunların tahrif edildiği veya sonradan eklendiği çok açık. Bunları ne yapacağız? 2016.01.22 804
73 Fethullah Gülen, geçenlerde internete düşen bir videosunda "Kur'an Müslümanlığı sapıklığı diye bir şey çıkmış" diyor. Bunun hakkında neler söylersiniz? 2013.03.19 12543
74 Bazı çevreler Ahzab Suresinin 56. ayetini farklı yorumluyorlar. Bu ayeti nasıl anlamak gerekir? "Şüphesiz Allah ve melekleri peygamberi destekliyorlar, ona yardım ediyorlar, onun için gerekeni yapıyorlar. Ey müminler siz de ona destek olun, ona yardım edin, onun için gerekeni yapın. Ve onun güvenliğini tam bir güvenle sağlayın." 2010.07.07 8592
75 Çocukların emzirilmesi ile ilgili iki ayet var: Ahkaf Suresi 15. ayette 30 aydan bahsediliyor. Lokman suresi 14. ayette de "sütten kesilmesi 2 yıl içinde olur" deniliyor. Birinde 24 ay, diğerinde 30 ay... Bu iki ayeti birlikte değerlendirir misiniz? 2010.12.01 20674
76 Peygamber Efendimiz zamanında uygulanan bazı hükümlerin günümüzde uygulanamayacağını, onların o zaman için geçerli olduğunu söylemek ne kadar doğrudur? 2011.04.04 5726
77 Enfâl suresi 48. ayette şeytan "Ben, sizin göremediklerinizi görüyorum." diyor. Bu ayete göre insanların göremeyip de şeytanın gördüğü şey nedir? 2011.09.16 7563
78 Bakara 217. ayetin sonunda "fîhâ hâlidûn فيها خالدون" diye bir ibare var. Rağıb el-İsfahânî'nin Müfredat'ında hulûd خلود kelimesi, 'uzun bir süre beklemek' olarak tercüme edilmiş, sonsuzluk anlamında kullanılmamış. Bu kelimenin tam anlamı nedir? Müterâdiflerleri, başka anlamları var mıdır? 2012.05.25 7104
79 Allah Teala'nın, sonradan kesip parçalayacağı kuşlar için Hz. İbrahim'e "Onları kendine alıştır" buyurmasının sebebi ne olabilir? 2013.01.22 6133
80 Yusuf suresi 6 ve 101. ayetlerde "te'vîlü'l-ehâdîs" kelimesi geçmektedir. Bunlarla birlikte tevil kelimesini yeniden değerlendirir misiniz? Bu ayetlerin günümüze yansıması nasıl olmalı? 2013.10.22 3451
81 Kur'an-ı Kerim'i Fatiha suresinden başlayıp Nâs suresine kadar mealinden okumak yararlı olur mu? Böyle bir niyetim olduğunu söyleyince "Yeterince bilgin olmadan okuman yanlış olabilir!" şeklinde tepkiler aldım. 2014.04.11 4656
82 Vahiy, ilham şeklinde alınır dediniz. Peki, bu durumda kişinin veya peygamberin, kendisinden başkasının anlaması mümkün olmamalı. Çünkü onun dıştan görülebilecek bir belirtisi olsa (titreme, terleme vs. gibi) o zaman bunu müşriklerin de görmesi gerekmez miydi? Yoksa bize öğretilen vahyin geliş şekilleri de mi yanlış? 2014.10.27 2352
83 Nisâ sûresinin 127. ayetinde sözü edilen yetim kızlar, dul kadınlarla evlilik yapanların kızları mı, yoksa Nisâ sûresinin 3. ve devamındaki ayetlerde kast edilen kızlar mı? 2015.03.30 1219
84 Bakara suresi 58-59. ayetlerle A'râf suresi 161-162. ayetler Yahudilerle ilgili olarak aynı şekilde geçiyor. Burada Yahudilerin hangi şehre ve niçin secde ederek girmeleri emrediliyor? Secdeden kastedilen nedir? 2016.01.13 504
85 Zina konusunda neden iki ayrı ayet var? Allah Teala geleceği bilmiyor muydu ki "Allah size bir yol açıncaya kadar..." (Nisa, 4/15) diyor? Bir de neden iki kadının şahitliği bir erkeğinkine bedeldir? 2010.11.24 14500
86 Zuhruf Suresi 61. ayette İsa aleyhisselam mı kastediliyor? 2010.07.15 7100
87 Kur’an’ı okumak sünnet; ama dinlemek farzdır deniliyor, doğru mu? 2014.12.26 2908
88 Kur'an-ı Kerim'i Türkçe meali ile okumak doğru mudur? Yoksa Arapçasını okumak mı farzdır? 2011.04.05 12514
89 Madem Meryem suresi 72. ayete göre cennete girip çıkmak var, peki, Bakara 80 ve 81. ayetleri nasıl anlayacağız? 2011.11.21 8803
90 İsra Suresi 23-38. ayetler arasında Allah Teala, birtakım emir ve yasaklarda bulunduktan sonra 39. ayette "Bunlar, Rabbinin sana vahyettiği bazı hikmetlerdir." buyurmuştur. Siz son zamanlarda hikmetin hadisler olduğunu söylüyorsunuz. O zaman bu ayetleri açıklar mısınız? 2012.05.16 5515
91 Besmelede geçen Rahmân ve Rahîm kelimelerinden Rahmân'ı "Allah'ın dünyada kullarına rızık verme ve ikramda bulunması" Rahîm'i ise "Allah'ın ahirette sadece mü'min kullarına ikramı ve mağfireti" olarak biliyorduk. Sizin açıklamalarınız ise daha farklı. Bu farkı izah eder misiniz? 2013.01.29 6361
92 Bakara sûresi 261. ayet: "Allah dilediğine kat kat verir" şeklinde meallendirilmiş. Bu ayeti nasıl anlamalıyız? 2013.10.24 5237
93 "Bize sadece Kur'an yeter" diyenler Nisâ sûresi 113. ayette Peygamberimize verildiği bildirilen hikmeti reddetmiş olmuyorlar mı? Böyle bir durum onların imanlarında bir sorun teşkil eder mi? 2014.04.21 4874
94 Şûrâ suresinin 23. ayetine Risale-i Nur'da şu şekilde mana verilmiş: "De ki: Vazifem karşılığında sizden bir ücret istemiyorum. Sizden istediğim, ancak akrabaya sevgi ve ehli beytime muhabebettir. " Meal bu haliyle doğru mu? 2014.11.03 3180
95 "Nikah çağından evvel yetimin malı kendisine verilmez" dediniz. Nisa suresi 5. ayetinden nikah çağından önce rüşt görülürse mallarının kendilerine verileceği anlamı çıkmıyor mu? 2015.03.23 1776
96 Mümtahine sûresinin 12. ayetindeki "fî ma'rûfin" kelimesini ben şöyle anlıyorum: Peygamberimizin bütün buyruklarına uyulması gerektiğini, "bazı buyruklarına uyup bazılarına uymam" şeklinde bir biatın olmayacağı bildiriliyor. Mesela biat eden bir bayan "Yalan söylemem; ama gıybetten vazgeçemem" diyemez. Yoksa Peygamber bir münkeri emrederse ona uymayın manası çıkmaz, bu yanlış olur. 2016.02.19 656
97 Kur'an meallerinde yapılan hataların başlıcaları nelerdir? Farklı inanışlara sahip kardeşlerimize Kur'an'ın önemini anlatırken ne tür bir metodoloji üzerinden gitmemiz gerekir? 2016.01.26 889
98 Nisa sûresinin 78. ayetine "onlara bir iyilik gelirse bu, Allah'tandır derler. Onlara bir kötülük gelirse bu, senin yüzündendir derler. De ki hepsi Allah'tandır." diye meal veriliyor. Aynı sûrenin 79. ayetine ise "sana ne iyilik gelirse Allah'tandır. Sana ne kötülük gelirse kendindendir" şeklinde meal veriliyor. Bu iki ayeti nasıl anlamalıyız? 2010.08.18 10956
99 Vakıa Suresi için "bereket suresi", "günde şu kadar kez okunursa zengin olunur, bereket getirir" deniyor. Doğru mudur? 2010.12.17 12618
100 Vakıa Suresi 79. ayette "Kur'an'a sadece temizlenenler dokunabilir" ibaresi var. Bunu açıklar mısınız? Temizlenmek ne demektir? Abdest almak anlamına mı gelir? Boy abdestsiz bir şekilde Kur'an'a dokunulabilir mi? Namaz abdesti olmayan biri Kur'an'a dokunabilir mi? 2011.04.15 26647