“Bilin ki Allah’ın Resulü aranızdadır.” ayetini nasıl anlamamız gerekiyor?
Süleymaniye Vakfı > Görüntülü Fetvalar > Kur'an Tarih: 02 Ocak 2012  
Soru: Hucurat suresinin 7. ayetinde geçen "Bilin ki Allah'ın Resulü aranızdadır." ifadesi mensuh mudur, yani hükmü kaldırılmış mıdır?
Cevap: 
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş
Kategorideki Diğer Fetvalar:
Sıra     Fetvaya ait soru Tarih    Okunma    
1 Surelerin tasnifi, ayetlerin surelere yerleştirilmesi ve son olarak surelerin isimlendirilmesi vahiyle mi olmuştur? 2011.02.11 6002
2 Bir konuşmanızda "Allah Kur'an'da ayetlerini bizzat kendisi açıklıyor" demiştiniz. Oysa insanların çoğu Arapça bilmez. Açıklamaları Kur'an'dan anlamaları mümkün değil. Konuyu biraz açabilir misiniz? 2011.05.24 4642
3 Mü'min suresinin 11. ayetinde bahsedilen "iki ölüm ve iki dirilme"den anlatılmak isteneni izah edebilir misiniz? "Buradaki ikinci ölüm ve ikinci dirilme kabirdedir." diyenler var. Açıklık getirebilir misiniz? 2012.03.14 6396
4 Duhâ suresinin 3. ayetinin iniş sebebi nedir? Hangi olay üzerine inmiştir? 2012.11.14 5889
5 Kur'an'ı okuyorum, sonra düşünüyorum. Ve etrafımdakilere: "Bakın Allah böyle diyor; ama siz şöyle yapıyorsunuz, böyle yapmanız ayetlere göre yanlış" diyorum. Bana: "Kafana göre yorumluyorsun, kafana göre anlıyorsun" diyorlar. Ben fert olarak kendimi ve çevremi, kavradığım kadarıyla Kur'an'a arz etmeli değil miyim? 2013.07.05 6047
6 Hud suresinin 1. ayetinde Kur'an'ın sadece Allah tarafından açıklanacağı vurgulanıyor. Nahl suresinin 44. ayetinde ise Peygamberin de açıklama yetkisi olduğu anlaşılıyor gibi. Bu iki ayeti açıklar mısınız? 2014.01.29 4122
7 Ahkâf suresinin 15. ayetinde geçen 40 yaş neyi ifade ediyor? 2014.09.04 3286
8 İbrahim suresinin 3. ayetine "Allah yolundan alkoyarlar, onun eğrilmesini isterler" şeklinde meal veriliyor. Buradan Allah'ın dinini zorlaştırma, bugünün şartlarında yaşanılmaz gibi gösterme mi anlaşılmalı? 2015.02.03 1305
9 Bir elçinin, aldığı mesajı teganni ile insanlara okuması alay konusu olmaz mı? Ayrıca hem Kur'an'ın hem de ezanın bu şekilde okunması dinin oyun ve eğlence şeklinde anlaşılmasına yol açmaz mı? 2015.09.10 1338
10 Bakara sûresi 9. ayette münafıklar için "Onlar Allah'ı ve müminleri aldatmaya çalışırlar" buyuruluyor. Allah için "aldatılmak" söz konusu olamaz. O halde bu ifade niçin kullanılmıştır? 2017.01.03 439
11 Kıyâmet suresi 16-19. ayetleri mahşeri mi anlatıyor, yoksa muhatap Peygamberimiz mi? Bu ayetleri, Tâhâ suresi 114. ayetle birlikte düşünebilir miyiz? 2012.06.26 6302
12 Bakara Suresi 26. ayette küfre düşenler "bu örnekle Allah ne demek istedi derler" ifadesi var. Bu ayete göre "Allah ne demek istemiş" diye sormak günah mıdır? 2010.03.12 15225
13 Mâide sûresinin 101. ayeti, Kur'an'ın tek kaynak olduğunun delili olabilir mi? 2011.09.29 5541
14 Geleneksel nesih teorisinde nesh edilen ayetlerin sayısı hakkında çok fazla ihtilaf var. Bunun sebebi nedir? Bir de Ebu Müslim el-İsfahani, Kur'an'da neshi kabul etmiyor. Bu görüşe katılıyor musunuz? 2011.02.15 11895
15 Kıraat ile tilavet arasında fark var mıdır? Varsa nelerdir? 2011.06.04 5567
16 Annem geçen yıl 8-9 ay Kur'an kursuna gitti. Ben sandım ki Arapçasını öğrenip Kur'an meali yapacaklar. Ama öyle değilmiş, Arapça kelimeleri okumayı öğrenmişler! Şimdi her gün hiç anlamadığı şekilde Kur'an okuyor. Meal okumasını söylüyorum, onu sanki Kur'an'dan ayrı bir şeymiş gibi görüp "Bu Kur'an'ı iyice bir öğreneyim, ondan sonra." diyor. Ne öğrendiğini sorduğumda cevap veremeyip sinirleniyor. Kurs hocaları da bu konulardan hiç bahsetmediği gibi her görüştüğünde yeni yeni cüzler verip bu şekilde okumayı bırakmamasını söylüyorlar. Annem gibi birçok insan bu şekilde Kur'an'dan uzaklaştırılıyor. Şimdi annem eğer mealinden hiç Kur'an okumadan ölürse bunun günahını görür mü ya da vebali kimlere kalır? 2012.03.16 10103
17 Ra'd suresi 21. ayette geçen Allah'ın koparılmamasını istediği bağ nedir? 2012.11.26 5252
18 Kur'an-ı Kerim'de birçok yerde geçen "yeşâu" fiilini başında bulunan "men" kelimesine nispet ediyor ve "gerekli gayreti göstermek" anlamında olduğunu söylüyorsunuz. Ancak Şûrâ suresi 52. ayette "men neşâu" yani "Biz emrettiğimizi" şeklinde geçer. Böylece ayet: "Biz emrettiğimizi doğru yola iletiriz" anlamına gelir. Niçin "şâe" fiilini sürekli "men" kelimesine nispet ederek anlam veriyorsunuz? 2013.07.17 6124
19 Bazı âlimler, "Kur'an'ı ağlamak için okuyun, ağlayamıyorsanız da kendinizi zorlayın" diyor ve delil olarak da bir hadis-i şerife dayanıyorlar. Kur'an'ı böyle bir amaç için okumak tavsiye edilebilir mi? 2014.02.11 4725
20 Âl-i İmrân sûresi 81. ayette geçen "kitap ve hikmet" ifadesindeki "ve" bağlacının Arapçada "ev" yani: "kitap ya da hikmet", "kitap yani hikmet" olarak çevrilmesi gerektiğini, çünkü kitap ile hikmetin aynı şey olduğunu söyleyenler var. Bu konuyla alakalı bir açıklama yapar mısınız? 2014.09.11 2622
21 Enbiyâ suresi 44. ayette şöyle buyuruluyor: "Hala görmüyorlar mı ki biz yerküreye geliyor, onu uçlarından eksiltiliyoruz." Bu ayetten kutuplardaki erimenin Allah'ın iradesi ile ve melekler tarafından getirildiğini anlayabilir miyiz, yoksa ayette başka bir mana mı kast edilmiş? 2015.02.10 1383
22 Nesih konusunu anlatırken "bir taslağı düzeltmek, temize çekmek" benzetmesi yapıyorsunuz. Bir taslakta düzeltilmesi gereken yanlışlar vardır; fakat Allah'ın önceki kitaplarda yanlış yapmış olması mümkün değildir! Peki, Allah niçin güncelleme gerektiren kitaplar göndermiştir? 2015.09.22 1048
23 Hucurât sûresinin 7 ve 8. ayetlerinde "Allah'ın resûlünün aranızda olduğunu bilin" buyuruluyor. Buradaki "resûl" ifadesini Kur'an olarak anlayabilir miyiz? 2016.03.10 727
24 Kıraat farklılıklarının sebebi nedir? Aynı ayet farklı kıraatlarla mı nazil olmuştur? 2010.03.15 6043
25 İmkânı olanlar için Kur'an'ın Arapçasını öğrenip Arapçasından okumak farz mıdır? Bu durumda "imkân" nasıl belirlenir? Mesela daha önce İngilizce veya Almanca öğrenmiş biri için Kur'an Arapçasını öğrenmek yükümlülük haline gelmiş midir, yoksa meallerle idare edilebilir mi? 2010.09.29 13433
26 Birçok ayette geçen "ashabü'l-yemin" ve "ashabü'ş-şimal"dan kasıt nedir? 2011.03.04 4763
27 Fatiha sûresi kaç ayettir? Besmele bu sûrede ayet olarak sayılıyor, diğer surelerde sayılmıyor. İzah eder misiniz? 2011.06.07 11130
28 Âl-i İmrân suresinin 103. ayetinde Allah şöyle buyuruyor: "Allah'ın ipine sarılın, birbirinizden ayrılmayın." Bu ayette geçen "Allah'ın ipi" Kur'an-ı Kerim midir? Bazı internet sitelerinde bunun "cemaat" olduğu ifade ediliyor? Bir açıklama yapar mısınız? 2012.03.22 4979
29 Tekvîr suresinin 29. ayetinin meali "Alemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz" şeklinde... Böyle bir meal doğru olur mu? 2012.11.28 7637
30 Müteşabih konusu anlatılırken bunlara "anlamı bilinmeyen, anlaşılmayan ayetler" denildiği söylendi. Ve örnek olarak da hurûf-u mukattaalar verilmiş. Peki, bizim hurûf-u mukattaaları nasıl anlamamız lazım? Bunlar anlamı bilinen ayetlerden mi? 2013.09.30 4375
31 Bakara suresi 106. ayette "Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya unutturursak onun yerine ya daha hayırlısını ya da onun benzerini getiririz." buyuruluyor. Ayette geçen "unutturulan ayetler" ifadesini nasıl anlamamız lazım? 2014.02.03 5258
32 Meşhur hocalardan biri "Sizin dininiz size, benim dinim bana" ayetinin artık geçerli olmadığını (!) söylüyor. Ayetlerin hükmü zamana göre geçerliliğini yitirir mi? 2014.09.12 4530
33 Nûr suresinin 33. ayetine ağız birliği etmişcesine aynı anlamı veriyorlar. Bu konuda bir açıklama yapar mısınız? 2015.02.17 2404
34 Kur'an'ı tarihsel bir kitap olarak görmenin ne zararı var? 2015.11.17 715
35 Nur Suresinin 61. ayetinde yemek yenilecek evler sayılıyor. Ayetin başındaki "kör" ve "hastayı" anlıyoruz. Fakat "topal" niçin zikredilmiş, anlayamadık? Bir açıklık getirir misiniz? 2010.10.07 6544
36 Kur'an'ın bir zâhirî, bir de bâtınî manası var mıdır? 2013.11.18 4078
37 Ahzab Suresinin 6. ayetinde geçen "peygamber, mü'minlere kendi canında daha önce gelir" cümlesini nasıl anlamamız gerekir? 2010.10.01 4515
38 Bakara Suresinin 184. ve 185. ayetlerinde Allah "kim hasta ya da yolcu olursa tutamadığı günler sayısınca başka günlerde tutar" buyuruyor. Peş peşe iki ayette aynı cümleler var. Cenab-ı Hak gereksiz konuşmayacağına göre bunun sebebi nedir? 2011.02.25 8222
39 Kur'an-ı Kerim'in genelde mevlüt gibi yerlerde güzel sesle okunması Kur'an'ın musikiye çevrilmiş şekli olur mu? Hristiyanların kiliselerde koro halinde okudukları dua biçiminde Müslümanlar da tek kişilik musikiye çevirmiş olmuyorlar mı? Kur'an'da bunu yasaklayan bir ayet var mıdır? 2011.06.13 8682
40 Bakara sûresinin 212. ayetinde "Allah dilediğine hesapsız rızık verir." buyurulurken buradaki rızık boğazdan geçenler olarak mı anlaşılmalı, yoksa mal-mülk olarak mı? Bir de birey olarak mı toplum olarak mı? 2012.04.03 4760
41 Bakara 260. ayette kuşların parçaları mı, yoksa her kuş canlı olarak mı dağlara bırakılıyor? Bazı meallerde kuşların öldürülmediği yazıyor. Bu konuda bir açıklama yapar mısınız? 2012.12.24 6141
42 Bakara sûresi 286. ayette geçen "ısr" kelimesine ne anlam verilmelidir? 2013.09.10 3829
43 Bakara sûresinin 62. ayetini bugün itibarıyla nasıl anlamalıyız? 2014.02.06 5340
44 Beled suresinin 4. ayeti şu şekilde meallendiriliyor: "Şüphesiz ki biz insanı bir sıkıntı içinde yarattık." Buradaki sıkıntı kelimesi doğru mu tercüme ediliyor? Değilse ayetin doğru tercümesi nasıl olmalı? 2014.09.22 2739
45 İndirilen ayetlerle yaratılan ayetler arasında ilişki nasıl kurulur? 2015.02.23 1395
46 Tahrîm suresinin ilk ayetlerinin konusu olan Nebi aleyhisselamın Allah'ın kendisine helal kılıp onun haram kıldığı şey nedir? 2015.11.20 1130
47 Maide Suresi 109. ayet, bizim durumlarımızın resullere bildirilmediğinin kesin delili midir? Yani Peygamberimiz şu anda bizim bütün amellerimizi görüyor mu? 2011.01.28 9203
48 Asr Suresi'ndeki "insan gerçekten zarar içindedir" ayetindeki "insan" kimdir? Buradaki "zarar"dan maksat nedir? 2010.05.15 5511
49 2010.10.26 13299
50 Biz Müslüman kardeşlerimize "Allah'ın kitabı Kur'an'ı okuyup anlamaya çalışın" dediğimizde bizlere "anlaşılmıyor" deniyor. Ve hemen örnekler verilerek bahaneler üretiliyor. Bunu nasıl aşabiliriz, nasıl cevap verebiliriz? 2011.02.28 4577
51 Meryem Suresi 45. ayette İbrahim aleyhisselamın: "Babacığım! Ben, sana Rahman'dan bir azap dokunmasından, böylece şeytanın dostu haline gelmenden korkuyorum" ifadesini açıklayabilir misiniz? İşlediğimiz günahların cezasını bu dünyada çektiğimiz zaman yani Allah'tan bir azap dokunduğunda şeytanın dostu mu olmuş oluyoruz? 2011.07.04 3939
52 Kur'an'ı anlamakla ilgili bir videonuzda "Kitap, yazılı bir şeye denir." demiştiniz. Peşinden de "Vahiy, kalbe yönelir." dediniz. Bu durumda "O kitabı indirdik." ayetini nasıl anlamalıyız? Yani vahiy gelirken mi yazıldı, yoksa Peygamberin kalbine mi yerleşti? 2012.04.12 4724
53 Günümüzde Allah'ın yarattığı ayetleri bilim adamları ortaya çıkarıyor. Ve bir mucize niteliğinde araştırmalar, ayetlerle birebir aynı, sizleri de destekler nitelikte. Peki, her zaman bilim ve Kur'an uyum içinde midir, yüzde yüz doğru denilen araştırmaları Kur'an'a onaylatmak doğru mudur? 2012.12.25 4149
54 Arapların anladığı şekilde ifade ettiğiniz "şey" kavramını anlamaya çalışırken bizim aklımızdan ve kalbimizden geçirdiklerimizin de "şey" olduğunu öğrendim. Bizim planladıklarımız böyle. Peki, Allah'ın planladıkları da "şey" kavramı içerisine girer mi? Yasin Suresi 82. ayet kapsamında açıklar mısınız? 2013.09.23 4067
55 Kur'an-ı Kerim'i ebced veya cifirle tefsir etmek doğru mudur? 2014.02.14 4139
56 Resûlullâh için Bakara 143. ayette geçen "şehîd" kelimesi "meşhûd" anlamına yani "örneğiniz olsun anlamına gelir" demiştiniz. Aynı kelime Mâide 117'de İsa aleyhisselam için de kullanılıyor: "Ben onlara şahittim." Buradaki "şehîd" kelimesine "örnek" manası vermediniz, "şahit" manası verdiniz. Aynı kelimeye niye farklı manalar verdiniz? 2014.10.13 2162
57 Furkan suresinin 30. ayetinde "(O gün) Elçi diyecek ki: Ya Rabbi! Benim kavmim bu Kur'an'ı kendilerinden uzak tuttular." Bu ayeti nasıl anlamalıyız? 2015.03.12 1948
58 Nisâ suresi 34. ayette geçen "kavvâm" ifadesini Muhammed Esed ve bazıları 'yönetici' olarak değil de 'gözetici' şeklinde meallendirmişler. Buna delil olarak da Nisâ suresinin 135 ve Mâide suresinin 8. ayetini delil getiriyorlar. Kur'an'ı Kur'an'dan anlamı metodunu da dikkate alırsak kavvâm kelimesine 'yönetirler' değil de 'gözetirler' anlamı vermek daha doğru olmaz mı? 2015.11.23 773
59 Yahudilerin kelimelesi tahrif ettiğini anlattınız. Bugün bazı İslami gruplar Kur'an'daki kelimelerin bazı lugavi anlamların, kök anlamları üzerinden Kur'an'a yeni yorumlar getiriyorlar. Mesela "salât aslında namaz değil; destektir!" gibi. Bu grupların Yahudilerden farkları var mı? 2016.01.21 754
60 Bakara sûresinin 76. ayetinde Tevrat'taki bilgilerin gizlenmesinden bahsediliyor. Mü'minlerin bu bilgileri delil olarak kullanması meselesini Bakara sûresinin 75-77. ayetleri bağlamında açıklar mısınız? 2010.05.22 5459
61 Âdetli kadınlar Kur'an okuyabilir, dua edebilirler mi? Hangi duaları edebilirler? 2010.01.16 26187
62 Bakara Suresinin 212. ayetinde "dünya hayatı, inkar edenler için süslendi" ifadesi kullanılıyor. Siz daha önce dünyanın da mü'minler için olduğunu söylemiştiniz. Halbuki bu ayette "dünya inkar edenler için bezendi" deniliyor. Açıklar mısınız? 2011.03.01 3953
63 Hocam, haklı olarak Kur’an'ı herkes açıklamamalı... Böyle olduğu zaman da bunu ahali yani avam öğrenmiyor. Kur'an'ı öğrenemediği için de bildiğini açıklayan kişiye güveniyor. Kur'an'dan kaçıp görmezden geliyor. Her şeyi, kendisine anlatan kişiye havale edip yaşamına devam ediyor. Böyle yaşayanların hükmü nedir? 2011.06.29 4256
64 Nahl suresinin 102. ayetinde "ruhu'l-kudüs" ibaresini Elmalılı Hamdi Yazır "Cebrail" diye açıklıyor, Muhammed Esed ise "ilhamdır" diyor. Hangisi doğru? 2012.04.09 7348
65 Huruf-u mukattaa ile ilgili olarak İbn Kesîr tefsirinde şöyle bir rivayet yer alıyor: Huruf-u mukattaaları -özellikle Elif Lâm Mîm'i- duyan bir grup Yahudi "Bu ümmetin ömrü 70 yıldır" demişler. Peygamberimiz de başka bir huruf-u mukattaa okuyup ümmetin bu kadar kısa ömürlü olmayacağını söylemiş. Bu rivayet sahih midir, zayıf mıdır, nasıl anlamak gerekir? 2013.01.10 6356
66 Müteşabih konusuna örnek gösterilen hurûf-u mukattaalar gibi "Allah'n eli", "Allah'ın yüzü" ifadelerini nasıl anlamamız gerekiyor? 2013.10.01 4848
67 En'âm suresinin 123. ayetini günümüz şartlarında nasıl yorumlarsınız? 2014.03.26 3938
68 Kur'an'ın Kur'an'la anlaşılmasına metoduna karşılık Kur'an'ı nüzul sırasına göre anlamaya çalışmayı değerlendirebilir misiniz? 2014.09.26 2928
69 Müddessir suresinin 31. ayeti nasıl anlaşılmalı? 2015.03.16 2076
70 Mevcut meallere bakan, Kur'an'ın aslında olmadığı halde sıkıntılı, çelişkili ayetleri okumuş oluyor. Dolayısıyla Kur'an'ın mucizevi özellikleri de kaybolmuş oluyor. Bu mealleri okuyan kişi sıkıntılı çeviriden ötürü sapması halinde sorumlu olur mu? 2015.12.07 878
71 Hucurat Suresinin ilk iki ayetini nasıl anlamamız gerekiyor? 2011.04.11 4904
72 Yunus Suresi 63. ayette "Allah'ın velilerine korku yok." deniyor. Korku yoksa "Öldükten sonra korku yok." anlamında mı kullanılmış, yoksa "Bu dünyada da tasasız, korkusuz olacaklar." anlamında mı? 2011.12.05 5176
73 Müzzemmil Suresinde Allah'ın bizlere gece kalkıp bir miktar Kur'an okumayı farz kıldığını anlıyoruz. Buradaki "kalk" emri, teheccüd namazındaki gibi "uykuyu bölüp de kalkmak" mıdır, yoksa işimizi bırakıp "Kur'an okumaya yönelmek" anlamında "kalk" mıdır? Yani gece girdiğinde uyumadan mesela yatsı namazından sonra Kur'an okusak bu farzı yerine getirmiş olur muyuz? 2010.11.08 6684
74 Eûzu besmele Kur'an okumaya başlarken uygulamamız gereken bir emir midir? İblis'ten de bizleri korur mu? 2011.04.02 10515
75 Hâ mîm ve Yâ sîn gibi ayetlerin anlamı nedir? Bu ayetler, tesbih edilir mi? 2011.09.14 10271
76 Nisa sûresi 119. ayeti nasıl anlamamız gerekiyor? 2012.04.18 6617
77 Âl-i İmrân sûresi 103 ve 104. ayetleri açıklar mısınız? 2013.01.14 5897
78 Âl-i İmrân sûresi 7. ayette geçen "te'vîl" kelimesi ne manaya gelir? Ve ayetlerin tevilini kimler bilebilir? 2013.10.03 4329
79 Yasin suresinin 18 ve 19. ayetlerinde bir "uğursuzluktan" bahsediliyor. Nedir bu uğursuzluk? 2014.04.03 4667
80 Tebük savaşına giderken Ced b. Kays, Resûlullâh'a: "Rumların sarışınları beni fitneye düşürür. İzin ver, ben savaşa gitmeyeyim" deyince Resûlullâh da ona izin vermiş. Ancak Tevbe suresinin 43. ayetinde: "Allah'a ve ahiret gününe iman edenler mallarıyla ve canlarıyla cihad etmekten geri kalmak için senden istemezler!" buyurulduktan sonra 49. ayette de şöyle buyurulmuş: "Bana izin ver, beni fitneye düşürme diyenler de var. Bilesiniz ki onlar böyle diyerek fitnenin ta içine düşmüşlerdir. Şüphesiz ki cehennem kafirleri elbette kuşatacaktır." Bu olayda Ced b. Kays'ın izin isteme hareketi İblis'in isyan davranışıyla bir tutulup "Şüphesiz ki cehennem kafirleri elbette kuşatacaktır." buyurulmak suretiyle kafirlikle nitelenmesine mi sebep olmuştur? 2014.10.24 3016
81 Nisâ sûresi 3. ayette kadınları ifade etmek için niye mâ edatı kullanılmış? 2015.03.19 1487
82 Ehli kitaba tahrif söylemi ile değil de tasdik söylemi ile yaklaşmamızı söylediniz. Ancak Tevrat'ın içerisinde Kur'an'a yüzde yüz aykırı bölümler var. Bunların tahrif edildiği veya sonradan eklendiği çok açık. Bunları ne yapacağız? 2016.01.22 809
83 Bakara sûresi 208. ayetin anlamını verebilir misiniz? Mevcut meallerde hem "İman edenler." diyor hem de "İslam'a girin." diyor. Bu meal doğru mu? Buradaki İslam, "barış" anlamında mı, yoksa başka bir anlamı mı var? 2012.02.28 5042
84 Ra'd Suresi 28. ayette "kalpler ancak Allah'ın zikri ile tatmin olur" buyuruluyor. Allah'ın zikri nedir, ne manaya gelir? 2010.06.29 6383
85 Dinle ilgili her şey Kur'an'da mevcuttur demek mümkün müdür? Mesela Cebrail aleyhisselam olmasaydı Peygamber Efendimiz namazın nasıl kılınacağını Kur'an'dan çıkarabilir miydi? 2010.11.27 4889
86 Peygamber Efendimiz zamanında uygulanan bazı hükümlerin günümüzde uygulanamayacağını, onların o zaman için geçerli olduğunu söylemek ne kadar doğrudur? 2011.04.04 5731
87 Enfâl suresi 48. ayette şeytan "Ben, sizin göremediklerinizi görüyorum." diyor. Bu ayete göre insanların göremeyip de şeytanın gördüğü şey nedir? 2011.09.16 7567
88 Bakara 217. ayetin sonunda "fîhâ hâlidûn فيها خالدون" diye bir ibare var. Rağıb el-İsfahânî'nin Müfredat'ında hulûd خلود kelimesi, 'uzun bir süre beklemek' olarak tercüme edilmiş, sonsuzluk anlamında kullanılmamış. Bu kelimenin tam anlamı nedir? Müterâdiflerleri, başka anlamları var mıdır? 2012.05.25 7121
89 Allah Teala'nın, sonradan kesip parçalayacağı kuşlar için Hz. İbrahim'e "Onları kendine alıştır" buyurmasının sebebi ne olabilir? 2013.01.22 6138
90 Yusuf suresi 6 ve 101. ayetlerde "te'vîlü'l-ehâdîs" kelimesi geçmektedir. Bunlarla birlikte tevil kelimesini yeniden değerlendirir misiniz? Bu ayetlerin günümüze yansıması nasıl olmalı? 2013.10.22 3457
91 Kur'an-ı Kerim'i Fatiha suresinden başlayıp Nâs suresine kadar mealinden okumak yararlı olur mu? Böyle bir niyetim olduğunu söyleyince "Yeterince bilgin olmadan okuman yanlış olabilir!" şeklinde tepkiler aldım. 2014.04.11 4662
92 Vahiy, ilham şeklinde alınır dediniz. Peki, bu durumda kişinin veya peygamberin, kendisinden başkasının anlaması mümkün olmamalı. Çünkü onun dıştan görülebilecek bir belirtisi olsa (titreme, terleme vs. gibi) o zaman bunu müşriklerin de görmesi gerekmez miydi? Yoksa bize öğretilen vahyin geliş şekilleri de mi yanlış? 2014.10.27 2357
93 Nisâ sûresinin 127. ayetinde sözü edilen yetim kızlar, dul kadınlarla evlilik yapanların kızları mı, yoksa Nisâ sûresinin 3. ve devamındaki ayetlerde kast edilen kızlar mı? 2015.03.30 1226
94 Bakara suresi 58-59. ayetlerle A'râf suresi 161-162. ayetler Yahudilerle ilgili olarak aynı şekilde geçiyor. Burada Yahudilerin hangi şehre ve niçin secde ederek girmeleri emrediliyor? Secdeden kastedilen nedir? 2016.01.13 510
95 Fethullah Gülen, geçenlerde internete düşen bir videosunda "Kur'an Müslümanlığı sapıklığı diye bir şey çıkmış" diyor. Bunun hakkında neler söylersiniz? 2013.03.19 12552
96 Bazı çevreler Ahzab Suresinin 56. ayetini farklı yorumluyorlar. Bu ayeti nasıl anlamak gerekir? "Şüphesiz Allah ve melekleri peygamberi destekliyorlar, ona yardım ediyorlar, onun için gerekeni yapıyorlar. Ey müminler siz de ona destek olun, ona yardım edin, onun için gerekeni yapın. Ve onun güvenliğini tam bir güvenle sağlayın." 2010.07.07 8600
97 Çocukların emzirilmesi ile ilgili iki ayet var: Ahkaf Suresi 15. ayette 30 aydan bahsediliyor. Lokman suresi 14. ayette de "sütten kesilmesi 2 yıl içinde olur" deniliyor. Birinde 24 ay, diğerinde 30 ay... Bu iki ayeti birlikte değerlendirir misiniz? 2010.12.01 20704
98 Kur'an-ı Kerim'i Türkçe meali ile okumak doğru mudur? Yoksa Arapçasını okumak mı farzdır? 2011.04.05 12520
99 Madem Meryem suresi 72. ayete göre cennete girip çıkmak var, peki, Bakara 80 ve 81. ayetleri nasıl anlayacağız? 2011.11.21 8813
100 İsra Suresi 23-38. ayetler arasında Allah Teala, birtakım emir ve yasaklarda bulunduktan sonra 39. ayette "Bunlar, Rabbinin sana vahyettiği bazı hikmetlerdir." buyurmuştur. Siz son zamanlarda hikmetin hadisler olduğunu söylüyorsunuz. O zaman bu ayetleri açıklar mısınız? 2012.05.16 5521