FETVALAR

SORU:

Sitenizde oje kullanmakla ilgili bir soruya verdiğiniz yanıtta aklıma takılan bir kaç nokta oldu: Kınanın abdeste ve gusle mâni olmadığını, ojeyle kınanın aynı olduğunu belirtmişsiniz. Kına sürüldükten sonra üzerinde kalan kalın tabaka suyla yıkandığında, kına özü tırnakla özdeşleşir ve bu yüzden çıkması mümkün değildir. Ama oje böyle değildir; çıkması çok kolaydır ve tırnakla özdeşleşmez, kalın bir tabaka halinde tırnağın üzerinde durur. Bu durumda ikisinin aynı olduğunu söylemek ve ojenin abdeste mâni olmadığını söylemek doğru mu?

Tarih: 09 Mart 2010

CEVAP:

İlgili cevapta belirtildiği gibi kınanın altına su geçmesi, altının yıkanması anlamına gelmez. Emir, oraya suyu ulaştırmak değil, yıkamaktır. Bu sebeple altına suyun geçmesi ile geçmemesi arasında bir fark yoktur. Yazıyı tekrar ve dikkatlice okursanız sorularınızın tamamının cevabını bulabilirsiniz.

http://www.fetva.net/yazili-fetvalar/oje-abdeste-ve-gusul-abdestine-mani-midir.html

Kınayı bir veya iki kere sürdüğünüzde bahsettiğiniz durum olabilir; ama sürekli sürerseniz bir tabaka oluşturduğunu görürsünüz.

Aşağıdaki linkte bulunan görüntülü cevabımızı da izlemenizi tavsiye ederiz:

http://www.fetva.net/goruntulu-fetvalar/ojeli-tirnaklarla-abdest-alinabilir-mi.html


Etiketler: